Er Det Blevet Lettere For Kvinder At Være Utro?

9 indlæg i dette emne

Hej med jer alle,

Her i julefrokost-tiden, vil jeg gerne høre om I synes det er blevet lettere for kvinder at være utro.

Vi plejer at få tudet ørerne fulde af at for kvinder drejer det sig ikke kun om sex. Det er: nærvær, kærlighed og intimitet. Er det nu også sandt?

I England, er de fleste kvinder på sex-sites omkring 25-34. I Frankrig ligger alderen omkring 38-43. Kultur spilder en altså rolle i hvordan vi ser sex og i samme forlængelse: utroskab. Hvor åbne er vi overfor sex?Hvad vil vi ha' ud af sex?

Ofte tror kvinder i 30'erne og 40'erne at hvis de har en udenoms-affaire, så er de meget atypiske: Sådan gør andre kvinder jo ikke. Men, faktisk så er det helt almindeligt for den aldersgruppe at ville ha' sex hele tiden.

Ovenstående plus det at kvinder holder sig yngre end for et par generationer siden og er blevet meget mere selvstændige, kan det være årsagen til at de søger sex udenoms. 

Eller er det den stadig meget sex fokuserende verden vi lever i, som er skyld i at vi kvinder også vil tilfredstilles og hele tiden vil prøve mere og nyt og måske også med lidt udenomssex....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Slemme, Slemme Louise

Kvinder har selvfølgelig kun behov for det sex, deres mænd skænker dem!

Kærlig hilsen

Chirbolet

1 person likes this

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke at det er blevet lettere at være utro. Jeg tror bare at det er ved at være mere alm. kendt at kvinder OGSÅ er utro. Jeg mener at have læst at ca 50% af hvert køn i gennem deres liv har været utro på et tidspunkt. Så det er ikke lettere, men ok nærmere bare mere kendt. Jeg er 30 år så det kan også gøre at det er mere "normalt" for mig at både mænd og kvinder er utro.

Jeg har i et tidligere forhold været utro, men i dag kunne jeg ikke finde på det. Jeg elsker og respekterer min mand og vil ikke byde ham. Dengang var jeg utro fordi jeg havde svært ved at sige nej/havde et dårligt forhold/havde nogle issues fra et misbrug i barndommen. En masse ting der gjorde at jeg endte med at være utro og det flere gange. Jeg er træt af det i dag, men det var bare sådan det var dengang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke at det er blevet lettere at være utro. Jeg tror bare at det er ved at være mere alm. kendt at kvinder OGSÅ er utro. Jeg mener at have læst at ca 50% af hvert køn i gennem deres liv har været utro på et tidspunkt. Så det er ikke lettere, men ok nærmere bare mere kendt. Jeg er 30 år så det kan også gøre at det er mere "normalt" for mig at både mænd og kvinder er utro.

Jeg har i et tidligere forhold været utro, men i dag kunne jeg ikke finde på det. Jeg elsker og respekterer min mand og vil ikke byde ham. Dengang var jeg utro fordi jeg havde svært ved at sige nej/havde et dårligt forhold/havde nogle issues fra et misbrug i barndommen. En masse ting der gjorde at jeg endte med at være utro og det flere gange. Jeg er træt af det i dag, men det var bare sådan det var dengang.

Jeg tror du har ret, Isodora, i at en af grundene er at det er mere kendt nu end tidligere at vi kvinder også kan være utro. Det er ærgerligt at der som i dit tilfælde kan ligge nogle skeleter og spøge i skabet. 

Som jeg læser det, så mener du at hvis man elsker og respekterer sin mand, så vil man ikke være tilbøjelig til at være utro. Det er jeg helt enig i, selvom der kan være situationer hvor manden ikke kan "honorere" sin elskede, evt. pga sygdom. Der kunne så indgås en aftale om at det er ok at søge udenoms indenfor visser rammer...

Men ja, jeg vil give dig ret: Når føleserne ikke er der mere... I stil med: når katten er ude/væk, så leger musene på bordet. Dejligt at læse at du har fået en afklaring og ved hvad du vil nu.

Jeg tænker også at serier som Sex and the city / desperate housewives og bøger som 50 shades of gray er med, på hver sin måde, til at give kvinder i dag, en accept af at det er ok at vi har et aktivt sexliv, og især at vi taler om det og vi vedkender os vores lyst og begær. Vi vil mere - vi vil sex - vi vil selv bestemme hvordan, hvornår, med hvem og hvor ofte. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er af den overbevisning, at mennesket er polygamt.

Vi gør derfor vold på vor seksualitet, når vi lever monogamt.

Hvor ville det være herligt, hvis det åbne parforhold bliver almindeligt og acceptabelt?

Forelskelsen er befængt med forsøget på, at to mennesker smelter sammen til en person, at vi bygger mur op omkring vort parforhold.

Det er meget smukt i forelskelsens dage, men der kommer en tid hvor kærligheden tager over og da bør kærligheden kunne bære et åbent forhold.

Jeg har været gift i 39 år og har da været fristet til utroskab.

Jeg gav engang min hustru et løfte, men for mig, hellere undværer udenom-sex end, at bryde et løfte.

Chirbolet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror du har ret, Isodora, i at en af grundene er at det er mere kendt nu end tidligere at vi kvinder også kan være utro. Det er ærgerligt at der som i dit tilfælde kan ligge nogle skeleter og spøge i skabet. 

Som jeg læser det, så mener du at hvis man elsker og respekterer sin mand, så vil man ikke være tilbøjelig til at være utro. Det er jeg helt enig i, selvom der kan være situationer hvor manden ikke kan "honorere" sin elskede, evt. pga sygdom. Der kunne så indgås en aftale om at det er ok at søge udenoms indenfor visser rammer...

Men ja, jeg vil give dig ret: Når føleserne ikke er der mere... I stil med: når katten er ude/væk, så leger musene på bordet. Dejligt at læse at du har fået en afklaring og ved hvad du vil nu.

Jeg tænker også at serier som Sex and the city / desperate housewives og bøger som 50 shades of gray er med, på hver sin måde, til at give kvinder i dag, en accept af at det er ok at vi har et aktivt sexliv, og især at vi taler om det og vi vedkender os vores lyst og begær. Vi vil mere - vi vil sex - vi vil selv bestemme hvordan, hvornår, med hvem og hvor ofte. 

Suk. Havde lige skrevet et laaangt indlæg, men min com spassede lige ud. Men så prøver jeg da bare forfra igen.

Mine skeletter har været trælse, men en psykolog kan hjælpe med mangt og meget.

Jeg kan så desværre ende i den situation - Gud give at det ALDRIG sker! - at min mand måske ender med at miste sin seksuelle lyst/drive pga sygdom. Det er en meget usjov tanke og jeg håber at det aldrig sker. Der aner jeg ikke hvad vi vil gøre. For os er det ret essentielt at vise nærhed og fysisk tæthed via sexen.

Jeg har selv tilladelse til at udleve min fantasi om at være sammen med en anden kvinde, men den er så også betinget af at der ingen mand er involveret på nogen måde.

I et forhold er det meget vigtig at pleje hinanden. Hvis man ikke arbejder på forholdet, så vil den ene eller anden part nogle gange finde andre steder at finde bekræftelsen og lysten. Det gælder både for mænd og kvinder. Jeg har oplevet at jeg måtte sørge for at holde mig på afstand af en mand da hans duft fik alle mine hormoner komplet op og ringe. Det var ikke fordi jeg manglede noget, men det var noget langt mere fysisk. Hans duft var åbenbart lige noget for min krop og hormoner. Tidligere ville jeg have reageret på det, men fordi jeg elsker min mand, så valgte jeg at sidde et andet sted i løbet af festen og tog tidligt hjem. Netop af respekt for min mand.

Jeg har det så som så med de bøger. Jeg synes desværre at rigtig mange er meget stereotypiske. Kvinden er nærmest den bly viol, hun møder så en mand og det er ham der vækker hendes seksuelle lyst og lærer hende hvordan at det skal være. Uden en mand ville hun ikke have fundet de ih og oh så dybe mørke lyster....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altid moret mig over logikken i disse utroheds-diskusioner; 

der skal stort set lige så mange kvinder til, som der skal mænd til,

eller også er der en del utro kvinder, som har det meget travlt,- dersom der er flere mænd end kvidner, som er utro.

Nå ja... så er der selvfølgelig fyre, som er bi...

men der er vist i følge folks profiler, flere kvinder end mænd, som er bi... så tæller homo-oplevelser med, burde der være flere kvinder...

Det er meget nemmere at være utro idag, med nettet og sexklubberne.... jeg har erfaringer fra dengang, den slags nymodens gaver ikke fandtes...

og jeg har på godt og ondt altid været plygam eller polyromantisk... og bi.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tag selv bordet er stort og veldækket, så hvorfor ikke tage for sig af retterne ? Vi er født alene og dør også alene, så hvorfor ikke stille egne lyster og behov?

Mig selv, mig selv ...... Det gør alle andre!

At kvinders utroskab, er fakta, har selvfølgelig noget med samfundsudvikling og ligestilling at gøre samt mediernes dækning og så er det jo som det er. Jeg mener at det er blevet lettere. Hvor mange sites er der lige som inviterer til uforpligtende sex?

Det er jo også svært, at erkende og få sagt højt, at parforholdet mangler vigtige elementer. I et misforstået hensyn, undlader mange at tage ansvar på den respektfulde måde og fortælle partneren at der er noget galt og i stedet tage den nemme løsning og dyppe sig til anden side.

Måske konkluderes der på partnerens vegne, fx 'min partner kan ikke lide sex' derfor skal jeg tilfredsstilles andet steds. På den måde fratages partneren muligheden for at sige til og fra og ligger måske selv og hiver sig i tissetøjet og må nøjes med den tilfredsstillelse.

Min oplevelse på Victoria Milan, viste i stor udstrækning, at mange mænd, både vil have 'glansbilledet' med op til 5 unger og en kone som får det hele til at spille, men så bare lige mangler det frække. Måske man skulle producere færre børn, sådan at der er balance og mulighed for at dyrke det frække indenfor de fire vægge.

På 6 uger, fik jeg over 300 invitationer til alt muligt frækt, og trods min åbenlyse forespørgsel til input til at fortsat at kunne tilfredsstille egen mand, blev jeg mødt med ønsker fra den enkelte pik. Alt hvad der blev foreslået var allerede afprøvet med egen mand og resten havde ikke udgangspunkt i at dække mig behov. Jeg havde ret lækre billeder på, og et par af fyrene tiggede om at få min opmærksomhed og evt aftale. Jeg er sikker på, at kvinderne lægger op til tilsvarende. Ha ha... Bonus Info.... En af henvendelserne var fra en mand bag kvinde profil. Han ville bare ikke betale for at være på.

Det kunne være lidt sjovt, at anbefale alle om af lave profil. Kvinder som mænd. En stor procentdel vil finde sin ægtefælle derinde

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tag selv bordet er stort og veldækket, så hvorfor ikke tage for sig af retterne ? Vi er født alene og dør også alene, så hvorfor ikke stille egne lyster og behov?

Mig selv, mig selv ...... Det gør alle andre!

At kvinders utroskab, er fakta, har selvfølgelig noget med samfundsudvikling og ligestilling at gøre samt mediernes dækning og så er det jo som det er. Jeg mener at det er blevet lettere. Hvor mange sites er der lige som inviterer til uforpligtende sex?

Det er jo også svært, at erkende og få sagt højt, at parforholdet mangler vigtige elementer. I et misforstået hensyn, undlader mange at tage ansvar på den respektfulde måde og fortælle partneren at der er noget galt og i stedet tage den nemme løsning og dyppe sig til anden side.

Måske konkluderes der på partnerens vegne, fx 'min partner kan ikke lide sex' derfor skal jeg tilfredsstilles andet steds. På den måde fratages partneren muligheden for at sige til og fra og ligger måske selv og hiver sig i tissetøjet og må nøjes med den tilfredsstillelse.

Min oplevelse på Victoria Milan, viste i stor udstrækning, at mange mænd, både vil have 'glansbilledet' med op til 5 unger og en kone som får det hele til at spille, men så bare lige mangler det frække. Måske man skulle producere færre børn, sådan at der er balance og mulighed for at dyrke det frække indenfor de fire vægge.

På 6 uger, fik jeg over 300 invitationer til alt muligt frækt, og trods min åbenlyse forespørgsel til input til at fortsat at kunne tilfredsstille egen mand, blev jeg mødt med ønsker fra den enkelte pik. Alt hvad der blev foreslået var allerede afprøvet med egen mand og resten havde ikke udgangspunkt i at dække mig behov. Jeg havde ret lækre billeder på, og et par af fyrene tiggede om at få min opmærksomhed og evt aftale. Jeg er sikker på, at kvinderne lægger op til tilsvarende. Ha ha... Bonus Info.... En af henvendelserne var fra en mand bag kvinde profil. Han ville bare ikke betale for at være på.

Det kunne være lidt sjovt, at anbefale alle om af lave profil. Kvinder som mænd. En stor procentdel vil finde sin ægtefælle derinde

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu