Jump to content

Øl Og Vand Over Grænsen

Recommended Posts

Nogen som ved om der stadig er meget at spare ved at handle drikkelse syd for grænsen???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ork ja da, stort set alt er billigere i Tyskland, øl, vin, vand, hunde/kattemad, tobak, kød, konserves, tomme CD- og DVD'er og stort set alt elektronik - jeg har altid varer fra Tyskland her i huset, jeg har ikke råd til andet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Regnestykket hedder jo mængde+tid+omkostninger-dk priser. Der skal være et vist overskud. Og i virkeligheden skal der ikke meget til at det kan betale brændstoffet. Værdiforringelse på bilen er lidt for akademisk at tage med i betragtning selvom en eller anden økonom gjorde det for nyligt. Jeg kører til Tyskland et par gange om året og det er egentlig ikke stor indkøb jeg foretager mig. Men der er stadig penge at spare. Bare forbruget ikke også bliver forøget, for så er der ikke sparet noget. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan virkelig godt betale sig. Til vores bryllup, sad vi og kigge aviser der nede fra, vi kørte så til Flensborg og der var det lidt billiger end ved selve grænse, så køre lidt længere end grænsen, så er priserne endnu bedre :-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

List nogle priser du gerne vil have tjekket, så kører jeg derned om en måneds tid.

Jeg gør det nu mest fordi vi har sommerhus i rødby området, og det er hyggeligt at tage færgen over på en shoppetur, desuden har jeg i dette tilfælde nogle af mine søskendes unger med, og de elsker færgen. Jeg synes dybest set ikke det kan betale sig. Folk har det problem de tit ser flensborg avisen og tænker, wow det er billigt. Jamen, sammenlign priserne med tilbudene i denne uge i kvickly, fakta, superbrugsen, netto - du vil opdage der ikke er meget forskel. Flensborg avis lige nu: faxe kondi 1,5 liter 6 for 40 kr. Fakta havde 10 kr pr stk indtil igår. Det gør literprisen lidt billigere, at de har mængde tilbud. Caprisonne er på tilbud til 19,95, fakta i forrig uge 20 kr. Heineken tilbud. 24 for 80 kr så det giver 3,33, fakta har lige nu 6 for 25, så du får lov at betale 4,1. Ja der er da noget at spare ved at køre derned, men det er helt sikkert billigere at handle i fakta, og så arbejde 6 timer over og så tjene penge i stedet for at bruge tid på at køre til tyskland og tilbage igen. Besparelserne er ikke hvad de har været.

NB: Portvin, whisky og andre ting, man ønsker der har en vis kvalitet, er alle pengene værd i tyskland - men henter man kun det, rammer man import grænsen, som jeg ikke helt kan huske hvad er. 

Ahh, og så kører jeg til tyskland og henter skisportsudstyr, friluftsudstyr, friluftstøj og andre lidt dyrere ting, for der er nogle tusinde kr at hente. 

Redigeret af CuriousGirl

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig er besparelsen rigtig stor da jeg kun bor omkring 15 km fra grænsen.. :P Så handler nærmest ugentligt i Tyskland.. :) Men det er nu ikke alt hvad Bent nævner der er billigere i tyskland.. Særligt med elektronik skal man undersøge priserne først.. Med TV & Radio udstyr oplever jeg ofte at jeg kan finde det billigere herhjemme.. Ligeledes kan jeg sige til dem der kan lide at grille, at de slet ikke skal overveje at købe en Weber grill i Tyskland.. De er faktisk meget dyrere end herhjemme.. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

NB: Portvin, whisky og andre ting, man ønsker der har en vis kvalitet, er alle pengene værd i tyskland - men henter man kun det, rammer man import grænsen, som jeg ikke helt kan huske hvad er. 

Grænsen er på 10 liter for spiritus med over 22% alkohol.. Dog skulle det efter sigende være okay at tage mere med over grænsen hvis bare man kan bevise det er til eget forbrug.. F.eks hvis man nu skal holde en stor fødseldagsfest eller lignende.. Det sidste må du dog ikke lige hænge mig op på.. :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu