Forvirret (Skilsmisse?)

19 indlæg i dette emne

Hej alle.

Min kone og jeg har været gift i 4 år, og været sammen i 7 år. Og i den seneste tid har jeg tumlet meget rundt, med mine tanker, og jeg har vist mistet de romantiske følelser for min kone. Jeg elsker hende dog stadig, men som ven. -Min bedste ven.

Vi har været igennem meget sammen - 2 tabte børn via. fertilitetsforsøg, en forbrugsgæld der på et tidspunkt var over 450.000 kr., hvilket gjorde at vi måtte arbejde 1,5 fuldstidjob hver i en lang overgang.

Jeg føler mig som et rådden svin! Da jeg mødte min kone i sin tid, var jeg langt nede i en depression, som hun hev mig op af. Samtidig bad jeg hende droppe ALLE hendes venner (venner fra narkomiljøet, som hun var en del af) hvilket hun gjorde.

Min kone flyttede med mig til "min" by, hvor jeg voksede op, og efter 3 år her, har hun stadig ikke rigtig fået nogle venner. Hun er generelt ensom og genert.

Hun har flere gange sagt, at hvis vi gik fra hinanden, ville hendes liv gå i stå, og hun ville ikke være sikker på at hun ville overleve dette (om hun mener selvmord ved jeg ikke?).

Jeg sidder lige nu og græder, over min konklusion, og jeg ved slet ikke hvordan jeg skal breake nyheden, og fortælle hende det. Jeg kommer til at knuse hende! Og jeg ønsker bare ikke at såre hende! Hvordan fanden gør man det nemmest (jeg ved godt det ikke kan lade sig gøre!).

Siden vi fandt sammen har vi haft 4-5 nætter fra hinanden, og vi har arbejdet sammen hverdag, med vores fælles bijob.

Er der andre, der har oplevet lignende og kan give en eller anden for for inspiration!?

For helvede, hvor er det hårdt....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke finde ud af om du vil kæmpe eller videre?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke finde ud af om du vil kæmpe eller videre?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jeg faktisk heller ikke... Det hele er kørt så meget af sporet, at jeg slet ikke føler det kan reddes mere. Efter delvis at have besluttet at forlade hende følte jeg en vis lettelse...

Tankerne flyver rundt lige nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er argumentet for at gå fra hende?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke er glad mere i ægteskabet. Jeg tror vi er blevet mere venner end elskede.

Vi er SÅ forskellige - vi har ikke samme venner, vi har ingen fælles interesser som sådan. Hver dag går med at jeg sidder foran skærmen, og hun sidder foran TV'et.

Jeg lever forholdsvis sundt - spiser ikke særlig meget slik og træner gennemsnitlig 10 timer om ugen. Hun elsker mad og hader træning - hvilket ikke svinger godt med at vi gerne vil have børn. Hun kan ikke få børn pga. overvægt.

Så sent som i nat fortalte hun, at jeg nok ikke skulle regne med at få børn med hende, da hun ikke mente det var muligt at tabe sig. Og jeg har et brændende ønske om en dag at blive far.

Samtidig er vores sexliv gået ned af bakke, og det er altid bare noget der skal overstås, og det er sjældent rigtig godt for nogle af os.

Jeg ser bare intet positivt i det mere - og jeg ved godt at jeg slet ikke er perfekt, men synes bare ikke vi gør noget godt for hinanden mere. Jeg kan ikke rigtig ændrer på det pisse nedern følelser jeg går rundt med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Med kærlighed kan man overvinde alt, men følelserne lyder ikke til at være de stærkeste.

Det er vigtigt at tage hensyn, men den vigtigeste er dig selv. jeg var gået fra hende. Det andet Er en meget stor kamp du ikke virker til at have modet eller energien til. Måske er jeg lidt kynisk nu, men hvis ikke man har overskud til at tabe sig, har man heller ikke Det kæmpe overskud børn kræver. Tænk hvis i fik et barn med fx colik. Men som overvægtige mennesker altid siger til mig, at det Er ikke så nemt som normalvægtige tror. Jeg tror dog på stædighed og brænde for det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fik en laaang snak om det hele i går. Faktisk en stille og rolig samtale på over 12 timer, som varede det meste af natten. Det var rart for en gangs skyld at kunne tale åbent og frit om ALT uden at tænke på konsekvenserne, da jeg jo var opsat på at skulle væk.

Men til min store glæde, blev der for en gangs skyld ikke gået i forsvarsposition (hverken fra min eller hendes side) og jeg tror virkelig hun fik sine øjne op for HVOR meget jeg brænder for det her.

Der skal slet ikke herske nogen tvivl om at jeg elsker hende, men hun har bare sendt mange tvetydige signaler ud de seneste 2-3 måneder, hvilket gjorde at jeg var ret bange for at vi ikke ville det samme her i livet.

Vi har derfor snakket om, at begynde hos en diætist, for at få styr på kosten, og så skal vi til at træne SAMMEN et par gange i ugen. Det er det, som vi har lovet hinanden, og jeg håber virkelig på at det lykkedes nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh det Er jo super lækkert. Så fantastisk at man næsten ikke havde turde håbe på det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan går det? Jeg håber virkelig at det er gået godt efter jeres snak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fik en laaang snak om det hele i går. Faktisk en stille og rolig samtale på over 12 timer, som varede det meste af natten. Det var rart for en gangs skyld at kunne tale åbent og frit om ALT uden at tænke på konsekvenserne, da jeg jo var opsat på at skulle væk.

Men til min store glæde, blev der for en gangs skyld ikke gået i forsvarsposition (hverken fra min eller hendes side) og jeg tror virkelig hun fik sine øjne op for HVOR meget jeg brænder for det her.

Der skal slet ikke herske nogen tvivl om at jeg elsker hende, men hun har bare sendt mange tvetydige signaler ud de seneste 2-3 måneder, hvilket gjorde at jeg var ret bange for at vi ikke ville det samme her i livet.

Vi har derfor snakket om, at begynde hos en diætist, for at få styr på kosten, og så skal vi til at træne SAMMEN et par gange i ugen. Det er det, som vi har lovet hinanden, og jeg håber virkelig på at det lykkedes nu.

Det er sådan et dejligt indlæg at læse, man kan ikke undgå at blive positivt berørt af det, og det er virkelig dejligt, når to mennesker finder ud af det, man kan sige nærmest i 11. time, så masser af held og lykke fremover fra mig i hvert fald.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan går det? Jeg håber virkelig at det er gået godt efter jeres snak.

Det går stadig frem af, i den rigtige retning. Der har været nogle mindre bump på vejen, men vi er blevet bedre til at tage tingene på forhånd før de bliver store og uoverskuelige.

Vægttabet går også den rigtige vej, samtidig med at vi igen har fået gang i sexlivet, hvilket jo er helt fantastisk. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det dejligt at høre :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er utroligt vigtigt, at man får snakket tingene igennem inden de bliver alt for uoverskuelige, eller at m,an simpelthen opgiver at få det snakket ordentligt igennem, det er noget vi allesammen kunne lære noget af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går stadig frem af, i den rigtige retning. Der har været nogle mindre bump på vejen, men vi er blevet bedre til at tage tingene på forhånd før de bliver store og uoverskuelige.

Vægttabet går også den rigtige vej, samtidig med at vi igen har fået gang i sexlivet, hvilket jo er helt fantastisk. :)

Jeg tillader mig at kommentere dit indlæg, har læst hele tråden og jeg kan kun sige, som i krig er det i et parforhold, det bedste forsvar er et angreb, åbenbart angreb i problemerne på det rigtige tidspunkt og med de rigtige "våben"

Jeg kom til at smile lidt efter at jeg havde læst tråden, 7 år sammen, ved du at der er noget der hedder 7-årskrisen i alle forhold ?

Forelskelsen er kølet ned, venskab er de fremherskende følelser, TROR man og man tager hinanden som en selvfølge. Det ikke de bedste betingelser for et parforhold, men det er såre naturligt, tænk på det med at gå på arbejde, i starten af et nyt job er det spændende, men så bliver det rutine.

Kommer i gennem denne krise er i godt på vej til et varmt og givende forhold, så jeg siger pøj pøj og ønsker jer al mulig held med at genoprette jeres samliv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fik læst det her indlæg og synes det var spændende at følge med.

Hvordan går det så nu? Det er godt nok lang tid siden det er skrevet men det kunne være spændende at høre hvordan det er gået med det hele?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Jeg så også lige indlægget her, og kan da godt se at det er et par dage gammelt :-) Hvordan er dit / jeres liv gået siden du skrev dette ? ud fra det jeg læser lyder det jo lidt som et helvede, men at i er gået i lyser fremtid i møde sammen. 

Jeg håber at i har fundet en lykkelig løsning sammen eller hver for sig :-) 

Krammer herfra 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er godt nok sket meget siden sidst. Vi havde nogle lange samtaler, og vi tog begge vores liv op til revision. Det endte med at hun sagde sit job op, som hun hadede og begyndte at gå til lægen omkring hendes egne problemer.
Vi satte (og gør det stadig) baby-racet på stand-by, og koncentrerede os om OS. Hun har via psykolog "lært" at tage mere vare på sid selv på alle punkter, hvor hun nu er blevet mere egoistisk og laver ting som gør HENDE glad og ikke alle andre, og det har virkelig hjulpet hende meget.

Og jeg har også taget mere ansvar for mit eget liv. Jeg sidder ikke og hænger foran computeren mere, men sørger mere for at vi får set film sammen og hygger os (det sørger vi begge for).

Vi flyttede samtidig væk fra hvor vi boede, og til en anden ende af byen (ikke at der var noget galt med hvor vi boede før). Det gav os en mulighed for at starte op på ny, og komme helt væk fra de gamle vaner. Vi sagde godt nok til vores venner og bekendte at det var for at spare penge, men besparelsen er ret lille :)

Så det går faktisk rigtig godt mellem os. Vi har stadig vores forskelligheder, men vi bruger det positivt, ved at lade hinanden gøre forskellige ting hver for sig, og så nyder tiden sammen når vi er sammen.

For noget som for halvandet år siden var et helvede er blevet vendt helt på hovedet, og vi er igen nyforelskede og har det rigtig, rigtig godt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er godt nok sket meget siden sidst. Vi havde nogle lange samtaler, og vi tog begge vores liv op til revision. Det endte med at hun sagde sit job op, som hun hadede og begyndte at gå til lægen omkring hendes egne problemer.

Vi satte (og gør det stadig) baby-racet på stand-by, og koncentrerede os om OS. Hun har via psykolog "lært" at tage mere vare på sid selv på alle punkter, hvor hun nu er blevet mere egoistisk og laver ting som gør HENDE glad og ikke alle andre, og det har virkelig hjulpet hende meget.

Og jeg har også taget mere ansvar for mit eget liv. Jeg sidder ikke og hænger foran computeren mere, men sørger mere for at vi får set film sammen og hygger os (det sørger vi begge for).

Vi flyttede samtidig væk fra hvor vi boede, og til en anden ende af byen (ikke at der var noget galt med hvor vi boede før). Det gav os en mulighed for at starte op på ny, og komme helt væk fra de gamle vaner. Vi sagde godt nok til vores venner og bekendte at det var for at spare penge, men besparelsen er ret lille :)

Så det går faktisk rigtig godt mellem os. Vi har stadig vores forskelligheder, men vi bruger det positivt, ved at lade hinanden gøre forskellige ting hver for sig, og så nyder tiden sammen når vi er sammen.

For noget som for halvandet år siden var et helvede er blevet vendt helt på hovedet, og vi er igen nyforelskede og har det rigtig, rigtig godt.

Hej det lyder sku for dejligt, er altid lækkert med en lykkelig slutning eller begyndelse alt efter hvordan man ser på det :-) Men stort tillykke med det her fra :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu