Sex Under Graviditet

9 indlæg i dette emne

Hejsa allesammen...

Jeg er i den fantastiske situation at vi venter os et barn (hun er 7 uger og 3 dage henne) men de sidste 14 dage har jeg ikke fået sex, blowjob, handjob eller i det hele været intim, hvis man prøver at ligge op til noget, så fejre hun det ligeså hurtigt af som jeg lagde det op... hun prøver at forklare mig at det er fordi hun har kvalme, jeg er virkelig yderst frustreret... jeg elsker min Kære kone utroligt højt, men hun kan ikke sætte sig ind i hvordan jeg har det... og hun snakker bare udenom, og prøver jeg at sammenligne det med andre tilsvarende ting, så får jeg bare et "ej det ved jeg altså ikke"

Er det meget normalt? Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre ved det

Jeg kan ganske enkelt ikke gå meget længere uden sex, og da slet ikke til 12-16 uge inden jeg kan gøre mig forhåbninger om noget igen...

Så er der nogen med nogen gode inputs, så må i meget gerne komme med dem

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med den kommende familieforøgelse. Under graviditet er der nogle kvinder der ændre deres vaner, hvis man kan sige det sådan.

Deres fokus kommer måske til at ligge et andet sted og kvalmen kan også have betydning. For en del af kvinderne forsvinder denne kvalme igen. Der er vel ikke andet end at snakke med din bedre halvdel, prøve at lade hende forstå hvordan du har det. Samtidig må du respektere hvordan hun har det og ikke presse hende for hårdt. Det kan give bagslag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey.

Det er helt normalt, at en gravid kvinde mister lysten til sex. Den kvalme, en gravid kvinde oplever, tror jeg ikke vi mænd kan sætte os ind i... Den er overskyggende og ødelægger både hendes humør, madlyst og sexlyst. Det kan måske sammenlignes med, hvis vi mænd har mega tømmermænd - og bliver bedt om at lægge tag på huset. Lysten er i minus, vi bliver dårlige bare ved tanken.

Jeg forstår godt du er frustreret, men jeg må skuffe dig med de gyldne råd. Der findes midler til at få din kones kvalme minimeret, men helt væk kommer den nok ikke. Din kone kan spise nødder - hvis hun overhovedet kan få dem ned. Ellers kan akupunktur hjælpe - mange sygehuse tilbyder faktisk kvalmestillende akupunktur til gravide i dag. Et andet trick kan være at gå på apoteket og købe kvalmestillende armbånd. De ligner svedarmbånd, men har en dims der trykker på et specielt område ved håndledet.

De fleste mænd, der har overlevet konens graviditet, ved at der er perioder - hvor de må klare sig selv. Højre hånd bliver eneste mulighed for udløsning. Og sådan er det bare.

Du kan ikke forlange af din gravide kone, at hun skal fokusere på dit behov lige i øjeblikket - slet ikke når hun har det dårligt. Hvis du kræver hendes medvirken til at du får taget trykket, så risikerer du at hun bliver sur eller ked af det. Og så er det fuldstændig slut med sex, også efter hendes kvalme er væk...

Pas på hende nu! Vær stolt af at hun bærer på JERES barn, og nus om hende. Vær en ægte gentleman, og husk at kvalmen forsvinder - og hvis du er heldig - så stiger hendes sexbehov faktisk, når hun kommer længere hen.

Selvfølgelig skal du snakke med hende om dit behov for sex. Men du må ikke stille krav, eller forlange at hun deltager. Mange kvinder forsvinder lidt ind i sig selv, når de er gravide - og glemmer at andre også har behov og meninger. Og samtidig svinger humøret voldsomt, så det kan være svært at trænge igennem til dem. Kan du snakke stille og roligt med din kone, er det godt. Hvis du derimod er irriteret og fornærmet - så drop samtalen med konen. Det kommer der intet godt ud af.

Drop din maskuline stolthed for en stund, og accepter at du er på egen hånd seksuelt i et stykke tid. Sexlivet med fruen skal nok komme tilbage!

Tillykke med baby på vej, og held og lykke!

Knus fra Morten - far til 2 små.. :)

Redigeret af MortenAlex

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Som kvinde, der har været gravid to gange, vil jeg stå på din kones side. Og så må jeg skræmme dig lidt mere. Nogen mister lysten til sex mens de ammer. Det vil sige omkring 6 mdr uden sex... Good luck

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo også nogle instinkter ind over. Kvinder skal finde en mand, ha sex, blive gravide og føre arten videre. Nu er hun gravid, så fra naturens side af, er der jo ikke noget der tricker hendes lyst. Nu kører hendes fulde opmærksomhed på den lille nye baby i får sammen :) tillykke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

He he, min ex mistede lysten da hun blev gravid for 30 år siden - og den glimrede ved sit fravær i de næste 26 år til vi gik fra hinanden, det var for hende for det meste bare en sur pligt der skulle klares for husfredens skyld.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo også nogle instinkter ind over. Kvinder skal finde en mand, ha sex, blive gravide og føre arten videre. Nu er hun gravid, så fra naturens side af, er der jo ikke noget der tricker hendes lyst. Nu kører hendes fulde opmærksomhed på den lille nye baby i får sammen :) tillykke

UHA CG.

Jeg holder normalt rigtig meget af dine svar og indlæg....

Men dette indlæg der sætter os mennesker i et dyrisk billede rummer da vist både noget rigtigt og farligt... Rigtigt på den måde at det fysiologisk måske er rigtigt, man det vil omvendt legitimere at mænd, i instinkternes vold helt har lov til at søge at gøre såmange kvinder sommulige... naturligvis med det formål at sikre sine egne geners bedste overlevelse.-.... Om der så evt skal noget yngel pleje til senere.. ja det afhænger jo temmelig meget af hvilek dyr vi sammenligner os med...

Så sat på spidsen, hvis kvinder mener det er Ok at afvise sex under graviditet og med små bør med henvisning til fysiologi... vil det så være lige så fair for manden af sikre sine geners udbredelse ved at sexe med de kvinder det må være muligt ??

Måske er der mere rigtigt i det fysiologiske end som så.. men i og med at vi som mennesker tager hensyn etc... Kan man så ikke også forestille sig at HUN tager hensynm til AHNS fysiologiske behov... og giver ham nogle sexulelel oplevelser... Ikke nødvendigvis samleje.. men der er jo masser af andre muligheder....

Langtur :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

At man kan finde en forklaring på menneskers handlinger, ved at kigge på hvordan vi evolutionært er bygget, er ikke det samme som at det legitimiserer vores adfærd. Vi har jo også en bevidsthed ind over vores instinkter. Men det kan måske gøre det nemmere at forstå, hvorfor nogen reagerer, som de gør.

Jo, man er to i et parforhold og man skal tage hensyn til hinanden... men lige netop, når vi snakker graviditet, så er kvinden fyldt med så mange nye niveauer af hormoner, at jeg vil anbefale alle mænd, at vente med deres retfærdighedsfølelse til bagefter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Langtur: det gør det ikke legalt for mænd at finde så mange kvinder som muligt at sprede deres sæd hos - det er kun en fisiologisk forklaring på hvorfor mange kvinder mister lysten ved graviditet og hvorfor så mange mænd konstant har lyst. Det er en god forklaring, ikke et regelsæt. For når hun er gravid, er der hormonskifning og morgenkvalme der tager hendes lyst. Jeg går ind for at hjælpe hinanden i et parforhold, men hvis jeg havde kvalme, ville jeg være fuldstændig ligeglad med hans lyst. Efter massage og lavet mad og kælen kunne jeg måske logges til at give et handjob - men ellers er jeg nok af den opfattelse at min partner ikke ville dø af at bruge højre hånd. Der er ret mange mænd der af den ene eller anden grund lever fint uden daglig adgang til fisse. Nogles mænds behov er selvfølgelig større end andres, meen - hvis det er for at støtte deres kones ve og vel går det nok.

Men jeg har nok svært ved som kvinde at forstå hvorfor mænd har så svært ved højre hånd. Jeg er nok rigtig dårlig til at udvise den største forståelse for lige netop det behov. Uden at generalisere tør jeg godt sige de fleste ligner partneren derhjemme, og vi kunne jo have sex om morgenen inden vi tog på arbejde, mødes i frokostpausen, efter arbejde, når jeg går i seng og når han går i seng. Jeg sværger på trods af mortenalex skrier det er muligt - min kæreste kan ikke tømmes for hverken sperm eller lyst! Når han har mere lyst end mig har jeg betalt flere onaniprodukter og de virker fint. Men er nok meget påvirket i lige denne debat af at være kvinde - og synes en uge med menstruationssmerter og opkastning er rigeligt tid til at give ham godt lyst - og min er bare 110% væk - at forestille mig morgenkvalme i 8 mdr. Puh ha.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu