Hvordan Får Vi Forholdet Og Sexlivet I Gang Igen?

7 indlæg i dette emne

Hej

Min kæreste og jeg har 2 børn, den sidste er 3mdr.

Efter første barn blev forholdet sat noget i baggrunden, hvilket er forståeligt og ok, men efter nummer 2 er alt der hedder sex og forhold forsvundet fuldstændigt.

Er der nogen der har gode råd og vejledning til hvordan vi kommer i gang igen?

Vi har lige lavet en blog, vi kalder gosexblog, den handler om vores forsøg og tanker omkring emnet, lige nu kan du faktisk vinde en eksklusiv vibrator til 649,- hvis du melder dig til vores nyhedsbrev, se evt. bloggen her www.gosexblog.dk

Jeg ser frem til at blive inspireret :)

Mvh

Mas Culin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Efter første barn blev forholdet sat noget i baggrunden, hvilket er forståeligt og ok, men efter nummer 2 er alt der hedder sex og forhold forsvundet fuldstændigt.

He he, du er heldigere end jeg, min sidste kone og jeg havde kun ét barn, efter det gik sexlivet i stå - og sådan blev det ved indtil vi splittede op efter 25-26 år.

(Vil nok ærgre mig ad helv... til, hvis nogen har en universalløsning på dét problem).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Mas.

Nej Bent, jeg tror ikke der findes nogen universal løsning på dette problem. (Desværre)

Der er rigtig mange mennesker, der "glemmer" partneren - når der kommer børn ind i billedet.

Mas - jeg synes I allerede er godt på vej til at redde jeres forhold - for I er bevidste om problemet, og har viljen til at finde en løsning. Det er faktisk mere end halvvejs på rette vej, efter min mening.

Som ved så mange andre ting, så er kommunikation yderst vigtigt når forholdet lider. Børn er skønne, men de skal være et plus til forholdet - ikke et minus.

Jeg har selv to blebørn pt. og kan sagtens se tiden forsvinde i gylp, fyldte bleer og underlige sovemønstre. Når man så samtidig har hus, hund og have.. ja, så må tiden jo tages et sted fra.. Og alt for ofte er det tiden til intimt samvær med partneren der forsvinder. Man er træt (!) når man går i seng, og ønsker kun at sove.

Jeg vil ikke påstå at min kæreste og jeg har den gyldne løsning. Men vi har været meget bevidste om ikke at falde i den stressede og trætte fælde - og netop glemme hinanden. Vi elsker vores børn, og tilbringer så meget tid sammen med dem som vi kan. Når det er sagt, så VIL vi også have tid til hinanden. Det behøver ikke være fordi vi absolut skal dyrke sex, når ungerne sover - men bare det at sidde tæt, nusse lidt og nyde hinanden stille og roligt - det er vigtigt for os!

Er sex og nærhed allerede forsvundet, så må man gå på opdagelse efter den. Tænke tilbage tid tiden før børn - hvad nød man sammen der? Huske hvad man forelskede sig i hos den anden, og genopdage det. Hvis det er muligt, så skip ungerne afsted til bedsteforældre eller venner - bare for en aften. Lav en romantisk middag for to - og kig hinanden dybt ind i øjnene. Det behøver ikke ende med sex, nærvær og tosomhed er første mål. Bare for en time eller to, i første omgang.

Er man så heldig, at man har familie eller venner der kan passe ungerne en hel dag - så bestil et besøg hos en sexolog, parterapeut - eller noget i den retning. Få hjælp udefra til at bryde de dårlige undskyldninger og dumme vaner. Det kan være svært at gøre det selv...

Men det hele starter med viljen. Viljen til at gøre noget ved problemet. Og Mas - det ser ud til at I har den vilje! Så brug den! Udnyt jeres omgivelser og muligheder - træk på de tråde der findes. Det er ingen skam at have et problem, men det er en skam ikke at gøre noget ved det!!!

Held og lykke

Knus fra Morten

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

He he, du er heldigere end jeg, min sidste kone og jeg havde kun ét barn, efter det gik sexlivet i stå - og sådan blev det ved indtil vi splittede op efter 25-26 år.

(Vil nok ærgre mig ad helv... til, hvis nogen har en universalløsning på dét problem).

Pyha, så mange år holder jeg sgu ikke :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Morten

Super godt og fyldest gørende svar, tak for det, det vil jeg vise min kæreste :)

- Mas

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har godt nok ingen børn, men som kæresten kalder det, lidt for arbejdsliderlig - og har meget svært ved at finde grænsen for hvor mange timers hårdt fysisk arbejde jeg kan klare på en uge - og have overskud til andet end bare at ligge under dynen og stene på sex-debat og spille final fantasy på ps3'eren. Det tog i en periode rigtig hårdt på forholdet, meget hårde end jeg selv havde set, indtil man en dag vågner og set hvor lidt tid man har sammen, og hvordan man egentlig ikke kan huske hvornår man sidst har været sammen - rigtig sammen som kærester, og ikke bare to tilfældige mennesker under samme tag.

Vi havde meget stor succes med at planlægge efter, at en dag hver uge skulle bruges på hinanden, den aftalte dag kunne aflyses i fællesskab i nødsituationer.

Jeg ved at det er noget nemmere når det er job, man i teorien bare kan sige nej til, end børn man jo aldrig kan sige nej til. Men få dem passet en gang om ugen. Jeg er moster for 7. gang her om et par dage, og har da ofte taget mine søskendes unger på skift en tur med i biografen eller en tur i skoven og finde ting til juledekorationerne. Bare de 3 timer det tager at gå i biografen, har helt sikkert været guld værd for mine søskende, at de har kunne få lov at gå en tur ud med deres mand og spise uden børn at kigge efter. Men kan godt se at det er en løsning der er lidt svær med den mindste, og uden at vide hvor gammelt det andet barn er.

1 person likes this

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey

Når der kommer børn ind i billedet, så er forholdet, kærligheden "du & jeg" ikke mere det vigtigste i verden.

Det bedste råd, man som parterapeut giver, er at sørger for paseer til børnene og derefter arrangere noget "os-tid" sørger for at forkæle hinanden m.m. En kvinde skal mærke sin seksualitet igen, så det hele i kun handler om at være MOR. Dette skal være noget der gentages så ofte som muligt, helst en gang om mdr. I starten helst oftere så man mærker ændringen. Det behøver ikke være forkælelse af den karakter der koster mange penge, men med opfindsomhed kommer man langt.

Lune hilsner

Henriette

Redigeret af Zenriette

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu