Valentinsdag - Romantik eller forretning

Dropper du valentinsdag??   58 stemmer

1. 1. Dropper du valentinsdag??

• Piger: Nej det må man ikke. Den dag skal holdes i hævd.
      3
    • Fyre: Nej det må man ikke. Den dag skal holdes i hævd.
      2
    • Piger: Nej men føler butikkerne udnytter dagen, så køber ikke noget på dagen.
      0
    • Fyre: Nej men føler butikkerne udnytter dagen, så køber ikke noget på dagen.
      10
    • Piger: Dagen er ikke droppet, Holder det dog for hans skyld
      1
    • Fyre: Dagen er ikke droppet, Holder den dog for hendes skyld
      5
    • Piger: Dagen er droppet.. Vi glæder hinanden på andre tider af året..
      12
    • Fyre: Dagen er droppet.. Vi glæder hinanden på andre tider af året..
      25

Log ind eller register dig som bruger for at stemme i denne afstemning.

35 indlæg i dette emne

Hvilken dato er det egentlig Valentines-Day ??? :confused:

Jeg tror det er den 14 februar

Fandt dette på nettet.

Sankt Valentin

Der er flere helgener ved navn Valentin, eller Valentinus. Den helgen, man normalt forbinder med Valentines Day er Sankt Valentin af Rom, der angiveligt led martyrdøden ved halshugning den 14. februar omkring år 269 e.Kr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den dag betyder intet for mig, og jeg synes det stinker langt væk af at butikkerne skal tjene penge. -Jeg har dog respekt for at dagen betyder meget for andre. Det er da okay at have en dag hvor man husker hinanden, men jeg foretrækker dog at man husker hinanden i hverdagen i stedet. Spørger I mig er det noget opreklameret pis.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilken dato er det egentlig Valentines-Day ??? :confused:

Det er den 14 februar

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Valentins dag nej tak...

Julen blev der også spurgt om vi fejrede jesu fødsel, det er forkert julen er den ældgamle solhvervsfest der blev rykket nogle dage for at gøre kristendommen nemmere at sluge..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hov krølle - fejrer du ikke jul?

Er du evt. stadig påvirket af de gamle sager?

jeg synes osse jul er noget lort men er blevet fanget ind i det med min kærestes børn, fordi det tilsyneladende er den gang om året, de magter at opføre sig ordentligt :-d

Jeg har forealået, at vi holder jul hveranden weekend - men den er ikke købt endnu :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

P-a Det at holde jul hver anden weekend kan da godt blive dyrt havde jeg været barn der så havde jeg sagt ja og så skulle linen køres helt ud men and, risalamande, juletræ, gaver, sne, rensdyr, julepynt, haha

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

sæføllig fejrer jeg jul.....og jeg ælsker julen.

Men julen er lagt hvor den er pga. solhvervsfesten og ikke pga. jesu fødsel

Jesus blev så vidt jeg husker født i sensommeren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

sådan husker jeg det også...

og helt ærligt?... hvordan overbeviser man en flok hedninge som drikker, plyndre, horer, og myrder, om de skal tro på en eller anden fyr? og så samtidig fjerne den eneste festlige ting de har om vinteren?! hehe Og fra de første mennesker i DK blev døbt til at vi levede kristen.. der gik et par hundrede år... måske vi lige skulle være ædru?!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er noget amerikaniseret pis, at man skal indføre en sådan dag her i Danmark. Vi har vores egne traditioner, så hvorfor skal vi påtage os en kommercielt oppustet dag, som i bund og grund er ligegyldig.

Jeg har det ligesådan med halloween iøvrigt. Hvorfor ikke bare indføre store kneppedag, hvor alle kan kneppe alle, uden at få dårlig samvittighed. Se det ville da være et hit.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Som mange andre mener jeg også at det er noget amerikansk gylle, som i praksis går ud på at butikkerne skal tjene kassen...

jeg har intet forhold til denne dag, så jeg regner ikke med at fejre det. når jeg siger "regner med" så er det fordi jeg ikke har snaket med kæresten om det. han er meget romantisk (lidt pladder-romantisk :lol: :kiss: ) anlagt, så hvis det er vigtigt for ham, kan vi da godt gå ud at spise eller noget...

vi tager i øvrigt tit i biffen, på restaurant etc., hvilket nok også er grunden til at valentinsdag ikke rigtig har noget ekstra at "tilbyde" mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu