Valentinsdag - Romantik eller forretning

Dropper du valentinsdag??   58 stemmer

1. 1. Dropper du valentinsdag??

• Piger: Nej det må man ikke. Den dag skal holdes i hævd.
      3
    • Fyre: Nej det må man ikke. Den dag skal holdes i hævd.
      2
    • Piger: Nej men føler butikkerne udnytter dagen, så køber ikke noget på dagen.
      0
    • Fyre: Nej men føler butikkerne udnytter dagen, så køber ikke noget på dagen.
      10
    • Piger: Dagen er ikke droppet, Holder det dog for hans skyld
      1
    • Fyre: Dagen er ikke droppet, Holder den dog for hendes skyld
      5
    • Piger: Dagen er droppet.. Vi glæder hinanden på andre tider af året..
      12
    • Fyre: Dagen er droppet.. Vi glæder hinanden på andre tider af året..
      25

Log ind eller register dig som bruger for at stemme i denne afstemning.

35 indlæg i dette emne

Så er julen overstået og nytåret nærmer sig.. Når det er slut kommer fastalavn og Valentinsdag.. Den store dag hvor man glæder sin partner med en buket røde roser en sød lille ting eller en god gave..

En sød og smuk tanke, men hvad er dagen i virkeligheden til for??

10 røde roser koster nemlig sjovt nok det 3. dobbelte den 14. februar. og kort hvor ord som JEG ELSKER DIG indgår er dyre end kort hvor der står TILLYKKE MED FØDSELSDAGEN..

Så derfor er min glæde over Valentinsdag ikke så stor..

Hvordan har i det???

Stem og svar! STEM VENLIGST UD FOR DIT KØN!

Smurfs!

Jesper!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg dropper dagen og hygger mig på alle årets dage..

Er i det hele taget IKKE til alle de flip-traditioner..

Kan sagtens finde ud af at påskønne HAM på alle mulige andre dage end lige d 14/2 :happy:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke li' at der er en kommercielt fastsat dag til at glæde hinanden. Det er da ti gange federe at geile op for hende og stikke hende de lange roser en dag hvor hun ikke forventer noget.

Butikkerne skal ikke bestemme hvornår jeg skal kredse om min kæreste og slet ikke til de priser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke finde noget brugbart svar, så har valgt at dagen er droppet, selvom det jo næsten indikerer at den har været brugt. Der er mange grunde til ikke at holde Valentins dag. For det første hedder dagen i virkeligheden noget andet, da Sct. Valentin fortaber sig i ukendte tåger, så ikke engang katolikkerne vil kendes ved ham. For det andet har det aldrig været en dansk tradition, men noget der opstået dels ved et overforbrug af amerikanske film og forretningsdrivendes forhåbning om at score en lille ekstra fortjeneste. Traditioner kan være udmærkede, men jeg foretrækker de danske, fremfor importerede amerikanske - Allehelgensaften har de osse forsøgt at sælge til os, under det udanske navn Halloween. Hvad bliver det næste? At vi også skal fejre Thanksgiving (til glæde for Harboe Farms)? Vris vris vris....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ikke sige jeg har droppet den, da jeg aldrig har brugt den ;) Jeg har intet forhold til valentins dag, den hører USA til, hvor det er tradition. Jeg kan godt fornemme, at de danske forretninger også forsøger at gøre det til en dansk tradition, men det bider altså ikke på mig. Hvis der endelig skal være een speciel dag, hvor man som par fejrer kærligheden, må det være dette pars årsdag/bryllupsdag. Og så kan man derudover give blomster/gaver når man har lyst :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Konceptet med at vise dem man holder af at de betyder noget... er da en go ide... men hva så med de andre 364 dage om året... nej jeg vil ikk fastsætte en dag hvor butikkerne kan tjene stygt på kærlighed... (som i øvrigt ikke kan købes, i modsætning til sex). Det er en comerciel højtid og ikk andet.... men jeg bruger dog tit dagen til lige at indvitere kæresten med ud at spise... Hver dag er speciel... vis det til dem du elsker :love: :love:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hver dag er speciel... vis det til dem du elsker :love: :love:

Hmm.... gruble gruble :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

det er det jeg mener krusse.... dagen er også svær at komme uden om.... det er sådan lidt dobbeltmoralsk af mig.... men man vil jo heller ikk have skyld for at være uromantisk... hihi nej men kan jo godt li ideen med at vise kærlighed...

er nok også derfor jeg har svaret

Fyre: Dagen er ikke droppet, Holder den dog for hendes skyld

Ved ikk kan ikk li at butikkerne bare skal tjene penge på kærlighed... men alligevel er det nok godt for nogle mennesker at der er en dag hvor man kan fejre den?! måske den ellers bliver glemt i en alt for travl hverdag?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

det er det jeg mener krusse.... dagen er også svær at komme uden om.... det er sådan lidt dobbeltmoralsk af mig.... men man vil jo heller ikk have skyld for at være uromantisk... hihi nej men kan jo godt li ideen med at vise kærlighed...

er nok også derfor jeg har svaret

Fyre: Dagen er ikke droppet, Holder den dog for hendes skyld

Ved ikk kan ikk li at butikkerne bare skal tjene penge på kærlighed... men alligevel er det nok godt for nogle mennesker at der er en dag hvor man kan fejre den?! måske den ellers bliver glemt i en alt for travl hverdag?

Hmm....

ku jeg fristes til at svare drillende tilbage, søde IlegaL-IzeD :knus:

Men du brugte de ord der fik mig til at "gruble" før :tommel:

Du bukker under for "presset" pga hende og hvis det er et eller andet sødt og kærligt i hendes verden, så go for it :tommel:

Ka godt bare li at stille små provokerende spørgsmål :flov:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Stil endelig så mange "provokerende" spørgsmål du vil... har godt af at se lidt på mig selv og tænke over mine holdninger... det er godt med lidt "kritik" en gang i mellem

1 person likes this

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har den holdning at dagen tilhører USA, det er ikke nogen dansk fænomen udover hvad butikkerne gør den til.. ligesom halloween og thanksg. Det er heller ikke noget vi holder da vi har fastelavn og morten bisp på andre tider af året...

Så dagen er droppet ved mig og har jeg en kæreste der sys dagen skal fejres, må han sende sådan et kort til sin mor eller hvad ved jeg..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Men da jeg boede i New York blev jeg inviteret ud på valentines dag og det var noget af en oplevelse.. Men jeg synes generelt at dagen lugter langt væk af "jeg har aldrig tid til dig i hverdagen, så på denne dag kan du forvente min ubetingede opmærksomhed." og det synes jeg er noget af det sørgeligste... og det er bare såååå udbredt i US... af en eller anden mærkelig grund... en lille generalisering, men min tese er, at folk der holder valentinesdag ikke viser nok i løbet af året at de holder af hinanden og elsker hinanden...!! sørgeligt, men sandt... :cry_1:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor mange fejrer Jesu fødsel juleaften?

Pff, jeg er bare håbløs romantiker. Elsker at købe gaver og forkæle min kæreste, og jeg ved (regner med, hehehe) at han også elsker at forkæle mig.. Er enig i at det kunne (burde :P) han gøre alle andre dage på året, men kan nu alligevel godt lide tanken om en dag dedikeret til kærligheden... opreklameret, amerikansk, falsk, det pure opspind, en aften med hygge, gaver, kys og god mad.. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig at se er valentines dag ike blevet indført af os danskere i almindelighed fordi vi syntes det er en god tradition. Den er udelukkende importeret fra USA af detailhandlen der vil score nogle ekstra penge på romantiske danskere. SÅ nej, vi fejrer den ikke, men gør det gerne på en anden måde året igennem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det er bedrer at Havde tid og være opmærksom og vise at man holder af hinanden i det daglige, og ikke bruge valentines dagen til at rense sin dårlige samvitighed, som mange gør.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det er bedrer at Havde tid og være opmærksom og vise at man holder af hinanden i det daglige, og ikke bruge valentines dagen til at rense sin dårlige samvitighed, som mange gør.

Jeg har det på samme måde.. ofte er de der "pålagte" traditioner noget der "fyres af" for at lette på den dåååårlige samvittighed..

ÅV for fanø da...

Har det lidt på samme måde med jul- men det er en anden snak :flov:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det på samme måde.. ofte er de der "pålagte" traditioner noget der "fyres af" for at lette på den dåååårlige samvittighed..

ÆV for fanø da...

Har det lidt på samme måde med jul- men det er en anden snak :flov:

Syntes julen er anderledes der er hygge hvis man vil på en anderledes måde en i resten af året samværet med dem som der betyder noget for en stemningen, lysene, lugtene når du går en tur inde i byen :) GG lyder helt romantisk nu :flov:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes julen er anderledes der er hygge hvis man vil på en anderledes måde en i resten af året samværet med dem som der betyder noget for en stemningen, lysene, lugtene når du går en tur inde i byen :) GG lyder helt romantisk nu :flov:

Julen er en familie tradition og er derfor ikke at samligne med valentinsdag.. Forskellen på julen og valentinsdag er også at butikkerne i julen sætter priserne op i en hel måned eller halvlanden. Med Valentinsdag drejer det sig om en sølle dag..

Det er det der gør mig sur på valentins konceptet.

Julen er samtidig også en fest hvor vi tænder lys i den mørke tid.. Ingen lys mange flere vinter depresioner..

Så julen mener jeg er god nok!

Smurfs!

Jesper!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

personligt tænker jeg ikke så meget over det... og tror enlig heller ikke kæresten gør?? sys det er noget underligt noget??

det er jo bare en dag??

men generelt, går jeg ikke op i jul, nytår, fastalavn osv osv..

hader traditioner. dermed ikke sagt min søn vil lide last af det :wink:

meeen det er ikk li mig..

SMiiiL Mia

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

personligt tænker jeg ikke så meget over det... og tror enlig heller ikke kæresten gør?? sys det er noget underligt noget??

det er jo bare en dag??

men generelt, går jeg ikke op i jul, nytår, fastalavn osv osv..

hader traditioner. dermed ikke sagt min søn vil lide last af det :wink:

meeen det er ikk li mig..

SMiiiL Mia

FUCK vi er enig om en del ting Mia... :tommel:

Dyrker IKKE en eneste form for tradition...

Nu nyder jeg virkelig at mine kids er store og derfor ikke behøver at "lege" med på traditions flippene :lol:

For første gang i år havde jeg INTET i huset her der signalerede jul..

mht Valentins dag så tror jeg end ikke mine kids har meget anderledes holdning end jeg...

Jeg elsker at holde "Valentins dag" hver dag når jeg har en kæreste :wink:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger da Valentines Day til at nyde min kæreste... på samme måde som jeg gør alle andre datoer. Der skal mere end gruppepres til at bestemme hvornår jeg skal vise følelser :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil hellere have en lille ting af min kæreste en anden uventet dag i stedet for det er "Tvang", altså ikke overraskelse. jeg regner aldrig med at få noget og har faktisk også kun fået noget to gange skønt jeg har haft en kæreste de sidste mange år der har været valentinsdag

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er en romantisk dag hvor jeg jeg gerne vil gøre noget ud af det. En dag hvor jeg kan tillade mig (med en gyldig grund) at sige nej til alle andre aftaler fordi det er min og min kærestes dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes begrebet er noget af det mest kvalmende kommercielle. Min kærste ville i øvrigt få mig indlagt hvis jeg insisterede på at fejre det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilken dato er det egentlig Valentines-Day ??? :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu