Forholdet Er Ikke Optimalt

24 indlæg i dette emne

Har mange ting på hjertet men lad os prøve et trin af gangen og så håber jeg ikke det bliver for langt

Min kone har efter endt læreuddannelse fået sig et vikar job hvilket selvfølge er dejligt for både hende mig og vores børn da det betyder flere penge i kassen :happy: Mit problem er så at hun sidder oppe foran sin computer og spiller et eller andet spil på facebook og chatter på msn til klokken 4-4.30 inden hun går i sin seng hun skal op igen 7-7.30 op og undervise en flok børn. Jeg syntes ikke det er særlig ansvarligt af hende hverken overfor sin familie eller for den sags skyld dem hun skal undervise.Troede at hun fik sin advarsel her for kort tid siden hvor hun måtte køres hjem fra skolen fordi hun blev dårlig og svimmel, og skidt tilpas hun holdt fri i 5 dage og fik så fortalt af hende at hun godt vidste at hun havde fået begyndelsen på stress men at det var fordi hun havde et par fag som hun ikke magtede at undervise i. Det er der så blevet gjort noget ved nu jeg nævnte også over for hende at det jo heller ikke hjælp på det at hun ku får sig 2 måske 3 timers søvn. Men det kan godt være hun syntes hun har fået løst sit problem på sit job men hvad med søvnen?

2. tror det hænger sammmen med ovenstående (for lidt søvn) jeg føler ikke at hun er til stede og at der for hende kun er 2 ting her i livet hendes job og hendes computer (skal siges at hun dog får tid til at vaske tøj indimellem og lave mad nogle enkelte gange men det foregår med den bærebar i køkkenet skal jo ku passe sit spil samtidig) føler lidt at hun nogle gange ikke høre efter hvad jeg fortæller eks har været til et møde angående en fritids interesse min søn går til og vil gerne fortælle lidt men hun svare ikke på hvis jeg siger noget om det elller spørg ind til mødet.

3 måske hænger det hele sammen og bunder i noget som jeg ikke rigtig ved hvad er.
Skal siges at vi kysser og krammer lidt sammen engang imellem vi har også sex sammen ind imellem (dog ikke så tit som jeg ku ønske mig :wink:)men der udover syntes jeg ikke rigtig vores komuniktion fungere vi snakker stort set ikke sammen kun om de ting vi bliver nødt til eller hvis jeg spørg ind til noget så kan jeg være heldig at få et svar eller få gang i samtale emmet jeg kan også risikere at ende med ikke at få noget ud af det og må så selv tage en beslutning om hvordan eller hvornår eller hvorledes.Det er lidt svært at forklare men føler lidt at hun er i sin egen verden og lever sit eget liv og jeg er i min verden og lever mit liv med mine 3 børn uden hende selv om hun er her rent fysisk.håber i forstår og evt kan komme med nogle ideer eller forslag til hvad jeg skal gøre ved det
Tak fordi i læste med lidt langt blev det men tak til dem der læste til ende :happy:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm, altså hvad jeg først ligger mærke til er hendes spille behov, og der kan jeg måske anbefale:

www.ludomani.dk?

For det andet er der skrevet mange artikler om netop Facebooks dårlige indflydelse på parfold, og det lader til at i behøver en meget seriøs snak om hendes problem, da hun ødelægger sig selv med den søvn mangel, og som du selv skriver, ødelægger jeres forhold, og måske også børnenes opvækst (i form af en manglende ordenlig moder figur)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været meget grebet af et computerspil på et tidspunkt. Jeg ville hellere spille end have sex, snakke med folk, spise og sove. Til sidst fik jeg det så dårligt at jeg helt stoppede med at spille computer i en periode. Den tilstand din kone er i, er virkeligt skadelig for hendes forhold til alle andre mennesker - både dig, jeres børn og hendes venner og familie vil lide vildt under det, hvis ikke hun lærer at sige fra.

Du skal tage aktion og sige fra. Det lader ikke til at hun selv forstår hvor slemt det er. Prøv at tage en samtale med hende. En alvorlig en af slagsen og spørg hende, hvornår hun sidst har set film med dig eller jeres børn, uden en tændt computer. Prøv at spørge hende hvornår hun sidst har gået en weekend helt uden at bruge sin computer til andet end at tjekke for vigtige mails. Hun har brug for et wake-up call, og derfor skal du komme med nogle konkrete eksempler på, hvad hun går glip af - hvad hun tilsidesætter for sit spil. Børnene og jeres forhold er gode eksempler. Hun har måske nogle veninder hun ikke ser længere, en bror eller en hobby, som er lagt helt på hylden.

Hvis du mener den første metode her er for direkte, så spørg om hun ikke vil holde en romantisk hygge weekend, hvor børnene bliver passet ude. Lav en dejlig middag sammen, giv massage, gå i bad sammen, find en god film og hav noget fantastisk sex. OG SÅRG FOR AT SIGE PÅ FORHÅND AT COMPUTEREN ER BANDLYST HELE WEEKENDEN! Evt. kunne det bare være en enkelt dag. Det kunne også være en dag dedikeret til hele familien, hvor I laver noget sammen. Går en tur, går i biografen, ser en film derhjemme, eller inviterer nogle venner over. Bare så hun ikke kan komme til den pokkers computer.

Jeg synes du er i en rigtig sørgelig situation, men jeg synes næsten at hendes er værre - hvis hun ikke bliver "vækket", ender hun med at miste kontakten til alle mennesker omkring hende. Jeg havde en veninde der gjorde det trick og jeg kender adskillelige fyre der har gjort det og mistet mange venner på det :(

Hun er heldig, at hun har nogen der bekymrer sig for hende og det er vigtigt at du ikke kun siger de her ting til hende for din skyld, men også for hendes egen. Det er vigtigt at hun kommer til at forstå hvor meget det ødelægger for hende selv.

Selvfølgeligt skal du kun snakke med hende når hun har sin pc slukket. Hvis du har det som mig, og bedst kan lide at skrive de vigtige ting, så kan du jo skrive en mail til hende - den får hun i hvert fald set! Skriv et langt brev hvor du forklarer hvordan du har det, hvordan børnene har det. Det gode ved breve og mails er, at man kan tænke sig grundigt om mens man skriver dem, så man ikke kommer til at sige noget forhastet. Sørg for at læse korrektur grundigt igennem.

Held og lykke med det!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Først mange tak til rff og bigtool4u for jeres svar

Dernæst ludomani ved jeg ikke lige om jeg vil kalde det måske i en mild form af slagsen det skal siges at hun altid har brugt meget tid ved sin computer og det egentlig ikke er det der genere mig men det at hun bruger det meste af natten på at sidde der det genere mig meget meste fordi jeg jo så ved hun ikke er frisk og udhvilet til dagens program også er træt når hun kommer hjem og der går det jo så udover os andre i den form at hun ikke er med til hverdagens gøremål hente børn ,lave mad,høre om børnenes dag og den slags ting da hun enten sover eller har sat sig foran sin pc og derfor kun er halvt til stede

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære Fedtmule. . Jeg synes du har fået nogle gode svar, og råd som jeg er enig i. Jeg vil tilføje at jeg i den grad synes hun trænger til at vågne op. En ting er at hun ikke har fokus på at Jeres kommunikation er dårlig, men som forældre har hun også et stort ansvar for at deltage i den dagligdag der er med børn osv. Det virker som om hun har overladt hele ansvaret til dig, kan forestille mig børnene også savner den tætte kontakt med deres mor. Jeg fornemmer også som de øvrige to, at hun har et problem. Jeg tror hun dækker sit sociale behov via online kontakt, måske spiller hun spil osv. Men, det er en virtuel verden, hvor stort set alt fungerer og der er ikke så store krav til samværet i det " virkelige liv ". . Det vil altid vække bekymring hos mig, hvis en person foretrækker at bruge så stor en del af sit liv foran en computer, her tænker jeg på den fritid man har. Har du overvejet at stille nogle krav til hende? Evt et ultimatum eller to? Man kunne jo aftale 1 computer fri dag som en start? Synes virkelig det er en uholdbar situation for dig, hende og ikke mindst familien. . . Knus

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er glad for at kunne være behjælpelig :)

Det med at skrive breve/mails har jeg selv gjort flere gange til kærester, for at få styr på problemerne i mit eget hoved, men også for at kunne tænke mig grundigt om, så der ikke kommer noget forhastet eller for hårde ord med. Skrevet rigtigt kan brevet bruges som et oplæg til en alvorlig samtale - lidt som en dagsorden. Så glemmer man ikke pludseligt et punkt.

Husk at man aldrig kommer langt med anklager, så går folk med det samme i forsvars position. I stedet for at skrive: "Du sidder altid foran computeren!" Så skriv: "Jeg synes det er lang tid siden vi sidst har haft tid til hinanden. Hvad kan vi gøre for at det bliver bedre?" eller "Børnene siger at det er lang tid siden vi alle sammen har været i biografen sammen. Hvorfor tror du det er sådan?" Angreb virker aldrig. Gå relativt forsigtigt til værks, men som MyohMy nævner, bliver du også nød til at være konkret og muligvis stille krav til hende.

For mig virker det også som om hun bare har smidt alting over på dine skuldre. Måske er der en grund til det? Er hun på vej ud i en depression? Depressioner kommer jævnligt i kølvandet på stress. Det var bare en tanke der lige faldt mig ind.

Held og lykke med det!

Jeg håber at du snart får en nærværende kæreste igen!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

fedtmule

Jeg syntes også, at din kone lyder somom, at hun har en depression.

For hun prøver og være alene, og det kan hun så ved og være på pc'en.

For det er mere ''lovligt'' på den måde og lukke andre ting ude.

Og hun har ikke overskud til dig/jer.

Hun lyder somom hun bare prøver, og hænge sammen i hverdagen.

Ved og være på arbejde, og så på pc'en derhjemme for, at få ''lovlig'' fred, og være sig selv.

Ja, og så de få gange hvor hun måske virkelig prøver og ''tage sig sammen'' til, at være noget for jer.

Når man har depression, så har man også svært ved og sove nogle gange. Fordi det kværner rundt i hovedet. Men alligevel så er man også meget træt.

Så jeg syntes, at du skulle snakke med hende. Og tage sammen med hende til lægen.

For hun skal have hjælp, det er ikke noget man selv kan komme ud af selv.

For når man har en depression, så er der kort fortalt, uorden i nogle sinalstoffer i hjernen.

Og det skal man have medicin til.

De såkaldte lykkepiller, som ikke har en skid med lykke og gøre. For man bliver bare ''sig selv'' igen, når det er stabilliseret.

Så få bestilt den tid til lægen nu.

Så i kan få et godt liv igen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er brevet skrevet og har fået en god ven til at læse og rette i det for fejl mangler o.s.v har også fået det sendt til min kone har dog ikke fået svar endnu....kom til at tænke på om man skulle ha stillet et ultimatum i stil med at hun måtte tage et valg computren eller familien eller er det lige hård nok? man ku måske også lige vente og se hvad hun svare til det brev hun har fået...

skal siges at vi har været i stormvejr før for et års tid siden hvor hun ville gå fra mig p.g.a forskellige ting men at vi blev enige om at tage kampen op og se om vi ku få det til at fungere hvilket også er gået fint i et stykke tid men føler lidt at hun nu har mistet lysten til at få det til at blive ved med at fungere eller også syntes hun bare det fungere fint hvilket jeg så er dybt uenig i

men venter nu i spændning på svar også må jeg jo tage den der fra.....

fedtmule

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som om du har gjort det rigtige - i tilfælde af hun lider af en depression er et sådan ultimatum meget hårdt. Men også kun hvis det er en depression hun lider af. Se hvad hun svarer. Hvis du sendte det i går eller i dag, så giv hende lige et par dage mere, og hvis hun ikke svarer, så tag det op med hende mundtligt, med brevet foran dig, så du holder fast i din røde tråd, uden at skælde hende ud og hæve stemmen. Hvis hun har en depression, skal hun til lægen.

Jeg håber, at du fortsat vil komme med opfølgninger, så vi kan følge med. Det er altid rart at vide om nogen kunne bruge ens råd :)

Og for alles skyld håber jeg inderligt at I får reddet det her forhold. Med mindre I simpelthen ikke passer sammen - kærligheden skal være der, ellers spilder man tiden :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hejsa igen

Først til rff : Ja skal helt klart nok skrive hvad der sker videre i forløbet og ja har også skrevet direkte at jeg ikke forventer et svar lige her og nu men at hun gerne må tage sig tid til at tænke lidt og hun kan selv vælge om hun vil gøre det på skrift eller mundtligt skulle jo også selv lige bruge lidt tid på at få skrevet ned og tænke lidt tanker så lige for lige :-)

Dernæst jeg tænkte at jeg måske ku beskrive lidt hvad det er jeg-hende og familien er udsat for da jeg har en frisk historie fra igår

skal siges at hende og alle 3 børn har påskeferie så at hun sidder længere oppe i ferien er der måske ikke noget at sige til , men måske ku man godt tænke lidt på ens omgivelser selv om man har ferie.......

Jeg selv skulle starte på kursus mandag morgen skulle dog først møde ved 9 tiden men op klokken 7 da jeg skal med bus klokken 8.......

Søndag aften: jeg spiller binko banko med min søn hun har sat sig ud i køkkenet med pc da hun ska spille sit spil og mugligvis snakke med nogle via et internetprogram så for ikke at forstyrre os sidder hun derude.....binko banko slutter og jeg putter vores søn.....sætter mig og ser lidt tv og er lidt på nettet klokken ca 23 går jeg i seng. Hun har endnu ikke snakket sidder bare i køkknet ved sin pc jeg vågner ved 1 tiden fordi jeg høre snakken det er hende der larmer. hun sankker med nogle via nettet og ang deres spil tingen foregår på engelsk. Har derefter meget svært ved at falde i søvn og det ender med jeg er meget irreteret går ned og sætter mig til at spille på min playstation da jeg alligevel ikke kan sove p.g.a hendes snak jeg sidder der til 4.30 og går derefter op i seng (tænker jeg heller må få lidt søvn er også ved at værre godt træt nu) Ganske kort efter følger hun efter og ligger sig nøgen i sengen efter et ganske kort øjeblik ender det ud med at jeg pludselig ligger mellem hendes ben og labber i mig.

Vi har en herlig omgang sex (hvad mon hun fedter for) faktisk ender det med at hun rider mig hvilket er sjældent selv om hun godt ved at det er næsten det bedste jeg ved.Hun ved at jeg elsker når hun tager styringen og når hun er den dominerne på alle måder gerne med små slag på pik nosser o.s.v hun må også gerne være den styrende når jeg slikker hende ved at tage fat og trykke mit hoved ned mod hendes underliv og diverse andre steder.

Og hun gør det gerne dog ikke hver gang men det er også helt fint. Da hun ikke kan mere hopper hun af og gir mig med hånden til jeg kommer.....klokken er nu 5 og jeg skal op om 2 timer men er nu glad for jeg har fået sex men samtidig ikke helt tilfreds med aftens tidligere opførelse det er jo hendes skyld at jeg stort set ikke har fået sovet andet end et par timer og hun skal oveni købet værre alene med 3 børni en del timer og hun for nok heller ikke så lang end søvn som hun måske burde.......men ok hun har jo ferie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, kommer til at tænke på at du også kunne prøve at komme i kontakt med hende igennem spillet...

Prøv evt. at spørge til hvad det går ud på osv. så i kommer til at snakke, og måske kunne du lede snakke over på noget andet end spillet, så hun (forhåbentlig) kommer i tanke om hvor dejligt det er at snakke sammen?.

Men prøv at vente til efter hendes respons på brevet, og benyt det som en "nød løsning".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Til bigtool4u : Har skam spurgt ind til spillet har endda selv prøvet at spille det også men det er ikke et spil for mig, siger mig ikke noget men sådan er vi jo så forskellige (heldigvis)

hver sin smag og behag :-)

Og lad mig lige slå fast en gang for alle jeg har ikke noget imod at hun sidder og spiller computer syntes bare at hun priotere tiden og tingene forkert. Det med at snakke om spillet og dreje samtalen over på andre ting stille og roligt virker fint nok for en periode men efter ikke så lang td er vi tilbage i samme spor og jeg skal så til at starte forfra næste gang (bliver hurtigt irreterende og være den der skal starte op igen om man så må sige) men tak for rådet alligevel altid dejligt med respons og gode ideer så kan man jo selv sortere i det man kan bruge og det man ikke kan bruge :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Fedtmule, ja hej alle sammen.

Jeg har prøvet personligt at være den der sad ved computeren hele tiden... I starten for at spille og chatte med alle mulige - men det udviklede sig til meget mere.

Nu vil jeg ikke tage modet fra dig, men bare fortælle hvad der skete for mig - og hvordan jeg kom "ud" af det igen.

Som sagt, i starten chattede jeg med mange forskellige. Efterhånden blev det indkredset til nogle få - og pludselig var det den samme kvinde jeg konstant sad og skrev med. Undskyldningen overfor min daværende kæreste var at jeg spillede, men i virkeligheden var jeg ved at etablere et netforhold til kvinden. Nu gik jeg så hjemme i dagtimerne, og det gjorde min kæreste ikke - så chatten blev udvidet med mobilsamtaler. Jeg sad gerne til kl. 4 om natten HVER DAG, og chattede med denne kvinde.

Jeg mistede stort set al kontakt til virkeligheden. Alt handlede om denne kvinde, og jeg kunne ikke vente med at skrive med hende igen. Jeg brugte al min tid ved computeren, lod som om jeg var syg - for at slippe for familiesammenkomster, så jeg kunne chatte med hende.

Min kæreste blev mistænksom... Når jeg fik dårlig samvittighed, brugte jeg sex som "betalingsmiddel". Men det var ikke helhjertet, og det kunne sikkert mærkes. Min daværende kæreste endte med at forlange sandheden, og fik den. Han satte hårdt mod hårdt, og nægtede at lade mig slippe før jeg havde fortalt ham alt. Vi aftalte at 2 dage om ugen måtte ingen af os være ved en computer om aftenen, der skulle vi lave noget sammen. Se fjernsyn, spille brætspil o.l.

Mit forhold til kvinden på nettet fortsatte, dog nu med min kærestes godkendelse. (ved godt det lyder vildt mærkeligt, men sådan var det faktisk...) At jeg endte med at blive gift med hende på nettet, min kæreste gik fra mig - jeg blev skilt og i dag er kæreste med en helt anden kvinde, det gør bare min livshistorie så meget mere underlig. Hehe.

Men bundliniens budskab er, at man kan blive så forbandet fanget af det net. Det er muligt at din kæreste "kun" spiller - men der kan være andre årsager til hendes afhængighed af internettet. Det eneste du kan gøre, er som alle andre så rigtigt har foreslået - nemlig at skrive til hende. Det kan være nærmest umuligt at sige det direkte, man falder over ordene og glemmer halvdelen af det man gerne ville sige... Det skrevne ord har det også med at ramme mere rigtigt og hårdt.

Jeg håber virkelig for dig, at du får løst situationen. Den er ikke holdbar - hverken for dig eller din kæreste.

Morten

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hej alle

Først vil jeg undskylde at jeg først vender tilbage nu men jeg har haft en defekt computer og har været nød til at bruge min kones pc og har ikke rigtig ku se mit snit til at logge her på for at skrive et længere indlæg

Vil starte med at fortælle at hun nu har givet mig nogle svar og hun kan godt se at det er et problem og det måske ikke kan fungere sådan her hun siger også at hun har det lidt sådan at hendes identit er blevet knækket og hun ved ikke rigtig om hun er det rigtig sted i sit liv altså om hun egner sig til og være husmor/moder men her kan i lige få et udrag af vores diskusion

konen

Flere ting og tanker? Det er hele mit liv, som det ser ud nu, der er til diskussion, og du skal da endelig ikke tro, det er nemt at stå overfor, men lige meget hvad jeg siger og gør, så ender det med, at det er mig, der er et svin og en dum kælling. Og det er jeg måske også, men jeg kan bare ikke blive ved med at lade som om, at jeg har styr på alting og altid har truffet de rette valg i mit liv. Og nej, jeg siger ikke noget om sådan nogen ting, for jeg føler, at når jeg gør det, så får jeg tilbage i hovedet, hvad det gør ved andre - og så kan jeg få dårlig samvittighed oveni det hele. Hver gang jeg prøver at tænke på mig selv og hvad der gør mig glad, får jeg ondt i hovedet af dårlig samvittighed - og sådan skal det bare ikke være.

fedtmule

ja det er hele dit liv der er til diskussion men det er da sandelig også mit og børnes eller vi måske ikke en del af dit liv mere? hvorfor dårlig samvittighed? og jeg forstår ikke helt hvad du mener med at du ikke siger noget om sådan nogle ting...hvilken ting???? og jeg har aldrig sagt at du skal ha styr på al ting og at du nødvendigvis skal tage de rigtig valg vi er vel 2 der kan holde styr på tingene sammen og med hensyn til valg alle træffer vel forkert valg igennem sit liv engang imellem........

ja det er hele dit liv der er til diskussion men det er da sandelig også mit og børnes eller vi måske ikke en del af dit liv mere?

konen

Det ved jeg ikke....

det er det, der er noget hø i alt det her

jeg ved ingenting

Og det er ikke fedt, for det er ikke fair for nogen, at jeg har det sådan

hverken jer eller mig selv

Jeg ville ønske, at jeg bare ved et trylleslag kunne gøre alt godt igen - fjerne alle mine spekulationer

Men det kan jeg ikke - og iøvrigt - dårlig samvittighed netop fordi det ikke er tilladt for mig at mærke efter, hvad JEG vil uden at skulle tænke på, hvad andre vil sige og mene. For det er det ikke - lige meget hvad, så bliver du og børnene draget ind i det, før jeg får lov at tænke. Der er ikke nogen - mindst af alt mig selv lige nu - der tænker på, at I måske kunne sættes ind i ligningen, når jeg har tænkt mig om og fundet mig selv. Og jeg ved, hvor grimt det lyder, tro mig. Det er fandens, hvordan det i denne verden er blevet så forbandet negativt at være egoistisk engang imellem - at tænke på en selv uden nødvendigvis at skulle tænke på hvad det, man måtte vælge, giver af konsekvenser for andre, før man er sikker på, hvad det er, ens valg ender op i at være.

fedtmule

så sådan groft stillet op så siger du at du lige nu vil ønske at jeg og dine 3 børn ikke var en del af dit liv så du ku gøre nøjagtig lige som du vil og at du ikke var afhængig af noget som helst overhovedet og bare ku passe dig selv...(bare for at sikre mig jeg forstår dine ord)

konen

: Fedt - nu er du sur, fordi jeg fortæller, hvad jeg tænker. Det er derfor jeg ikke fortæller noget. Men jeg skal slukke min computer og gå tilbage til mit liv, hvor alt jeg gør handler om at gøre andre tilfredse og sørge for, at ingen bliver skuffede over mine handlinger. For det er det, alle forventer af mig, fornemmer jeg. At jeg er den glade mor og husmor, der passer sit job, sine børn og sit hjem. Og fordi jeg er i den situation nu, så betyder det bare, at den identitet kan jeg ikke ændre. Jeg har forstået. Det handler om alle andre end mig og handler om, hvor ond jeg er ved andre. Undskyld.

fedtmule

sur????????

det er da dig der siger jeg er sur jeg sidder stille og roligt og tænker over hvad det er du skriver

konen

Jeg er ikke sur - jeg er ked af, at jeg i en alder af 34 år sidder og ikke er sikker på, om jeg er det rette sted i mit liv, og det gør fandens ondt.

fedtmule

jeg siger ikke du skal slukke din computer men ja jeg siger at jeg har en forventing om at du passer dit job og er en del af dine børn og dit hjem vi kan vel hjælpes ad ellers har du ikke noget at gøre her så kan jeg godt klare mig selv og nej jeg er ikke sur nu jeg er skuffet og dybt ulykkelig......og meget ked af det

konen

Ok så. Så længe du er tilfreds, og jeg bare gør, som du forventer, så er alt godt? Så skidt med, hvordan jeg har det! Det er sådan, jeg læser det. Det er, som om du ikke fatter, hvor svært det er for mig at erkende det her. Jeg er godt klar over, at det heller ikke er sjovt at høre, langt fra. Og du skal da endelig ikke tro, jeg synes det er nemt eller sjovt at sige. Jeg er ved at være træt af at skulle undskylde for, hvordan jeg føler og tænker, helt ærligt. Du spurgte, jeg svarede.

Og nu skal jeg ud og lave noget aftensmad......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hejsa

Vil gerne følge lidt op på ovenståenede og kan fortælle at diskusionen/debatten eller skænderiet skam forsatte efter sidste skrevet melding blot i mundtlig form....

Tingende har efterfølgende ændret sig en smule.....og dog.....Hun har fået nogle ting på plads rent jobmæssigt set og har virket mere tilstedeværende end hun har gjort længde de sidste mange dage.....Har dog stadigvæk svært ved at passe sin seng jeg har så også lige opdaget at hun ikke har været på job idag og har sendt en besked (som jeg tror er en direkte løgen) til sin arbejdsplads om hvorfor hun ikke kunne møde idag hvor hun blander mig en smule ind i billdet uden at ha snakket med mig om noget(ikke noget slemt) men alligevel og at hun har siddet oppe hele natten (søndag-mandag) eller næsten sidst chat-besked jeg ku se var 5.20 og nej hun gik ikke i seng hun lagde sig på sofaen...Hun har dog i sidste uge været mere tilstede og virket mere interesse i daligdagen og har skam også været tilstede i dag(mandag) for familen sådan da

Samtidig har jeg også fundet ud af at hun flirter en smule med en mand på chatten og via mail en smule han er fra england et sted så det bliver nok aldrig til andet end en chatflirt men jeg er en smule splittet da hun faktisk holder det hemmeligt over for mig og fortæller ham ting som jeg ikke får af vide eks at hun holder en fridag o.s.v på den anden side så ved jeg jo han er fra england et sted og det nok aldrig bliver til andet end chat lige nu er jeg meget splittet hvad tingene angår og hun ved ikke at jeg ved de her ting hun ved jeg faktisk syntes at det havde hjulpet en smule efter vores diskusion/debat og det er det....tror jeg skal tænke tingende godt igennem og se tiden en smule an og se hvad der sker.......Håber sgu hun tager sig bare lidt sammen.....for hele familiens skyld

I er velkommen til at kommenter på det her indlæg tror bare jeg trængte til lidt luft søger egntlig ingen råd som sådan men har i nogle guldkorn er de mere end velkommen

Fedtmule

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Fedtmule... det lyder ikke særligt positivt... din kone lader til ikke at kunne forholde sig til hvor hun er i livet, hvilket går ud over jeres børn. Hvis hun ikke hurtigt finder en løsning, vil jeres familie jo falde helt fra hinanden. Jeg tror ikke hun er skør, jeg tror bare hun har brug for en psykolog, der kan rede tingene ud for hende. Det lyder som om, hun er vågnet en morgen og har tænkt: "Hvad i alverden laver jeg hér?" Og hvis I kun havde ansvar for jer og jeres jobs, ville jeg sige du skulle skride fra hende. Hun lyder usædvanligt umoden. Men der er børnene. Og selvfølgeligt skal de i første række. Nu har I dem jo.

Hun har selvfølgeligt ret til at være lykkelig, men hun må træffe et valg - kan hun blive det med dig og børnene? Hvis ikke, er det hende der må skride. Og jeg ved det gør ondt og jeg ved det bliver hårdt. Men måske skal du tænke over, hvad der vil ske hvis det kommer til en skilsmisse? Du skal selvfølgeligt se tiden an, men hvis tingene ikke bliver bedre, så må en af jer tage konsekvensen. Ingen i familien er lykkelige nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder godt nok som en indviklet og kompliceret sag - der ikke sådan lige er til se den rette løsning for. Det er umiddelbart slår mig er, at jeg simpelthen tror din kone er ude i en eller ande krise. Og jeg tror desværre ikke, at du kan hjælpe hende ud af den (du kan selvfølgelig støtte hende), men tror simpelthen at der er brug for professionel hjælp. Men så bliver hun nødt til først at indse, at hun har brug for hjælp. En anden ting, der slår mig, er at hun lyder jo overhovedet ikke lykkelig. Så nok siger hun, at hun vil gøre, hvad hun har lyst til - men det er jo ikke det, der gør hende glad. Måske har hun en depression? Det må være hårdt at erkende, at man ikke er en ordentlig mor, en ordentlig kone, ikke kan få det "rigtige" job og i det hele taget bare er "forkert". Så jeg tror den onde cirkel bliver ved, indtil hun får prof. hjælp. Så hun kan se, at hun faktisk godt kan være en ordentlig mor og samtidig have plads til sig selv. Men hvordan kan du så hjælpe hende videre? Jeg tror det bedste er, at forsøge at "skubbe" lidt til hende - men ikke for meget. Tror ikke det hjælper med et ultimatum som det er familie eller computeren (i hvert fald ikke i første omgang). Men anerkendelse, støtte, omsorg... Og så måske i stedet for at pege fingre af hende, så forsøg at fortælle hende, at det gør DIG ked af det, at se, at hun bare sidder der. Snak med hende om, hvad hun er træt af - og hvad hun ellers gerne vil...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej fedtmule, jeg er ked af at høre det står så skidt til!

En ting der slår mig er at hun konsekvent (og bevidst) misforstår alt hvad du siger og prøver at gøre dig til "den ulimelige" samtidig med at hun slider for at finde på undskyldninger for hendes opførsel. Jeg tror ikke hun er noget dårligt menneske, jeg tror hun er dybt plaget af dårlig samvittighed fordi hun dybest set udemærket godt ved at hun svigter sine børn, dig og sig selv og hun godt ved at hun har et problem, som hun bare ikke vil indse fordi det gør for ondt at se sig selv i øjnene!

Jeg tror Woman har ret i at hun lider af en dyb depression. Jeg har selv haft en svær depression og er blevet rask og kommet igennem det, og jeg synes jeg kan genkende en meget stor del af det jeg selv har været igennem!

Når det er sagt, så er der NÅDT TIL at ske en omfattende ændring! Jeres børn kommer til at bære det her med sig hele livet og lide under det hvis der ikke sker noget meget stort, meget hurtigt! Når hun ikke er mentalt tilstedeværende for dem er det de oplever at "mor elsker mig ikke" og dermed "jeg er ikke god nok" og "jeg er ikke noget værd". Børn, selv små børn, er utroligt intuitive og bevidste om den slags og de tager det hele på dem selv og det bliver afgørende for resten af deres liv.

Men det kan stadig løses og lappes! Så vidt jeg kan forstå er det relativt små børn, ikke teenagere.

De har brug for at hun indser problemet. Hun skal ikke hade sig selv og lade dårlig samvittighed stå i vejen for at løse situationen, hun skal indse at hun har en sygdom, en sygdom som skyldes kemi i hjernen, som hun ikke kan gøre for, men som er fuldstændigt helbredelig og som det er helt vildt nødvendigt at hun tager hånd om!

Hun er nødt til lige med det samme at tage en snag med lægen og få psykolog-samtaler og evt noget anti-depressiv medicin. Og så er hun nødt til at sætte sig ned og tage en ærlig snak med sine børn. Hun er nødt til at forklare dem at "mor er lidt syg, og det er derfor at hun har været så fraværende, men at lægen sørger for at hun stille og roligt bliver rask igen og at hun elsker dem og at de er det aller mest værdifulde i hele hendes liv". Børn kan ikke forholde sig til en sådan simpel forklaring, og de har brug for at få at vide at der er en grund til det, som ikke har noget med dem at gøre!

Og så er hun nødt til at skabe sig en rutine der indkoorpererer dig og børnene i hverdagen. Hun kan starte med nogle overkommelige ting som at gøre det til en rutine at hun putter børnene med en godnathistorie hver aften og giver dig og hver af dem et knus og et kys når i skal ud af døren om morgenen. Det er ikke noget der kræver en hel masse eller tager enorme mængder tid, men det betyder meget! Stille og roligt kan hun så begynde at bygge på. Tage en hyggesnak med børnene om deres dag når de kommer hjem om eftermiddagen, måske endda tage dem med en tur på den nærmeste legeplads eller hjælpe dem med lektierne alt efter deres alder. Hun kan også begynde at putte lidt praktiske ting på som at støvsuge huset, tage opvasken osv.

Det er også rigtig vigtigt at hun begynder at få en ordentlig nattesøvn! Hvis hun har svært ved at sove kan medicin hjælpe det på vej og det er desuden nødvendigt at hun gør det til en fast rutine, med faste tidspunkter så hun altid går i seng og står op på samme tidspunkt. Hun kan f.eks. begynde med altid at gå i seng til midnat (målet er at hun kommer op på at få mellem 7 og 8 timers uafbrudt søvn hver nat). Den sidste time inden hun går i seng skal hun så bruge på at blive klar til at sove. Det er vigtigt at hun slukker computeren og mobiltelefonen så hun ikke skal forholde sig til verdenen omkring sig, men at hun samtidig forhindrer hjernen i at gå amok i urolige tanker. Jeg har en fast rutine med at læse en bog eller et blad til jeg falder i søvn. Jeg kan også anbefale afslappede, humoristiske film og tv-serier. Den sidste time før man går i seng er heller ikke tidspunktet til alvorlige samtaler eller til at tage stilling til noget som helst. Et glas mælk og/eller en banan er også altid godt, det indeholder et hormon der naturligt udskilles i kroppen når den gør sig klar til at sove!

Det er rigtig godt at du hjælper til med alle de praktiske ting der er i husholdningen og ikke sætter skyhøje forventninger til at det skal være perfekt! Især supermarkedsindkøb er vanskelige at håndtere hvis man er deprimeret! Motiver hende til at gøre det hun magter her og der, men lad være med at kritisere hende for nullermænd i hjørnerne eller lige rigeligt vasketøj der ikke er blevet gjort noget ved, det kan hun blive bedre til senere, i første omgang er det børnene der skal prioriteres!

Jeg synes du skal tage en kærlig og forstående snak med hende, ansigt til ansigt, om symptomerne på depression/angst/stress, fortælle hende at du gerne vil hjælpe hende med at få det bedre og at du ikke bebrejder hende hvis hun er syg for så kan hun jo ikke gøre for det! Og så hjælp hende med de praktiske ting med at få bestilt en tid til lægen, gå med hende ned på apoteket hvis hun får recepter der skal afhentes osv. Men hold fast i at der skal ske noget! En kærlig, men fast hånd, så hun kommer ud af starthullerne :)

Held og lykke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hej allesammen

Først en stor tak og en stor ros til alle jer der har fulgt med her jeg føler virklig en stor stor støtte hos jer og er glad for jeres kommentar gode råd o.s.v

Og ja det står desværre meget skidt til men jeg har bestemt mig for at se om vi kan få det til at virke trods nogle ting som hun netop har fortalt mig igår med hensyn til hendes spil/chat om natten og ja der er en lille flirt blandet ind i tingende oven i det hele hun siger hun er blevet forelsket i en som hun har mødt igennem det her spil og chat værk der er bare den lille hage ved det hele at de sandsynligvis aldrig kommer til at mødes irl da han er et sted fra england...de har kun mødt hinanden gennem det her spil og chattet sammen via msn og skype de har sikkert også set billder af hinanden på facebook meget mere ved jeg ikke om den sag men vi må jo tage tingende med små skridt også se om vi kan få det til at virke....En lille trøst er dog at vi stadigvæk har god sex sammen engang imellem det har hun ihvertfald givet udtryk for og det syntes jeg også vi har....og ja et sidespring ja det er forholdsvis små børn vi har den ældste er 8 og så er der 2 mere en på 3 og en på 5 bare til dem der gerne vil vide det....men vi/jeg kæmper lige så stille videre og håber det ikke braser med et brag både for børnenes skyld men også for vores skyld

og endnu en gang tak for jeres støtte og suport er superglad for den side her også syntes jeg jo også at mange af de andre emmer er spændene at følge lidt med i...;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi hepper på dig :)

Synes det er utroligt flot at du så tålmodigt holder ud!

Pas godt på dig selv også!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold ud makker!!!

Når din kone og fyren i england ikke kan mødes i virkeligheden, og ikke leve deres flirt ud - så løber det lige så stille ud i sandet..

Hvis du virkelig elsker din kone, så bliver du hos hende. Lader hende nyde det hun har med ham på nettet - for der sker jo ikke noget ved det. Vær stolt af at en anden mand finder DIN kone skøn og værd at bruge tid på.

Når flirten er overstået, vil du få en rolig og opmærksom kone tilbage. Hun vil sikkert være flov og ked af det der er sket, og jeres forhold kan få en god chance for at blive godt igen.

Som tingene er for jer nu, vil du ikke opnå noget ved at prøve at snakke med hende om det. Hun er for usikker, og ønsker ikke at brænde nogle broer overhovedet. Hverken den bro med englænderen eller den med dig og børnene. Hun vil ikke kunne tage stilling til noget...

Du må væbne dig med tålmodighed, og vente. Vise hende at du elsker hende, og at du ikke er glad for det hun foretager sig på nettet - men at du ikke hader hende af den grund. Og at du forventer en kraftig ændring af jeres forhold - når hun er klar til det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hejsa

først mange tak til LittleLady og du kan tro jeg nok skal passe på mig selv oven i alt det her (har skam prøvet en nedtur en gang og har slet ikke lyst til at opleve det igen) så er meget opmærksom på mine egne signaler

Til Mortenalex

lige præcis også mine tanker du skriver der men er ikke helt med på hvordan jeg viser hende at jeg ikke er glad for det hun fortager sig på nettet da jeg jo ikkke helt ved hvornår hun flirter og hvornår hun bare snakker og spiller. Jeg tror dog uden og være sikker på noget at flirten forgår når jeg er gået i seng som regl eller når jeg ikke er hjemme så har lidt svært ved at genemskue hvordan jeg viser hende at jeg ikke er glad for når hun flirter

men ellers tror jeg at du har så meget ret i det du skriver og håber det bedste...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedtmule - det er et svært spørgsmål! Jeg kender ikke din kone, og aner ikke hvordan hun vil reagere på det du siger. Men som du beskriver det, så vil hendes opfattelse af dine ord nok være negativ nærmest uanset hvad du får sagt.. så hvad med at sige det direkte?

Direkte, face to face, fortælle hende - at du ikke er glad for den flirt, men at du ikke hader hende for den. At du vil vente på hende, og bare håbe at hendes forelskelse i ham englænderen snart forsvinder.

Når man ikke ved hvordan man skal formulere sig, er den direkte sandhed ofte den bedste...

Det er ikke noget du skal gå og sige til hende hele tiden! Lad hende være for det meste, men et surt blik på hendes computer kan være et tegn hun kan opfatte.. måske. Det skal så heller ikke komme hele tiden...

Giv hende lidt plads, lad hende leve det her ud på nettet - og hold alle kommentarer og blikke væk fra jeres børn! (Men det ved du godt)

Hvis du oplever endnu en nedtur, så grib fat i mig direkte her - så lytter og støtter jeg dig gerne via en privat chat eller mobil! Jeg har selv prøvet det et par gange...

Knus fra Morten

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den eneste tanke jeg har siddet med imens jeg har læst dit/jeres indlæg er at, hun har da en anden hun sidder og chatter med...?! Det er da ikke normalt at sidde til kl. lort om morgenen når man skal på arbejde, medmindre det man laver er pisse interessant og ikke ka slippes!... dårlig udvikling i forhold... Sådan en kvinde skal ha af vide at hvis ikke hun begynder at interessere sig for sin familie, må hun da finde sig en 1 værelses med låg og sidde der i sin egen verden... Forstår ikke man kan være så egocentreret når man er i forhold.....  :blink:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu