Jump to content

Kærlighed ved 1. blik

Recommended Posts

Tror du på kærlighed ved første blik??

Jeg tror ikk på kærlighed ved første blik, men tror på at man ved første møde allerede har en idè om det her er noget eller ej. Og så bliver man langsomt forelsket og måske udvilker det sig til en stor kærlighed!

Åh den kærlighed :D :lun:

Det er sku skønt når lynet slår ned for alvor :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du på kærlighed ved første blik??

Jeg tror ikk på kærlighed ved første blik, men tror på at man ved første møde allerede har en idè om det her er noget eller ej. Og så bliver man langsomt forelsket og måske udvilker det sig til en stor kærlighed!

Åh den kærlighed :D :lun:

Det er sku skønt når lynet slår ned for alvor :P

vil da sige at tanken er da total dejligt.. men om jeg tro på den er noget helt andet..

har oplevet med en x, at første gang vi mødes tænke vi begge.. damn.. hun/han er lækker/fræk..

men ved ikke om det var kærelighed ved 1. blik ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke på det. Kærlighed gror med tiden.

Jeg tror tilgengæld på "den eneste ene".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

vil da sige at tanken er da total dejligt.. men om jeg tro på den er noget helt andet..

har oplevet med en x, at første gang vi mødes tænke vi begge.. damn.. hun/han er lækker/fræk..

men ved ikke om det var kærelighed ved 1. blik ??

Det kommer jo an på hvad kærlighed er for dig???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke på det. Kærlighed gror med tiden.

Helt helt enig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer jo an på hvad kærlighed er for dig???

hvis jeg kunne beskrive kæreligthed ville verden være så meget letter.. men kærlighed er når man kysser hende.. og man mærker et sug i maven.. og da jeg kysse min X var vi begge så stive, at vi faktisk ikke kan huske det.. :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis jeg kunne beskrive kæreligthed ville verden være så meget letter.. men kærlighed er når man kysser hende.. og man mærker et sug i maven.. og da jeg kysse min X var vi begge så stive, at vi faktisk ikke kan huske det.. :P

Kærlighed er også rigtig mange ting.

Blandt andet at man mærker et sug i maven når man kysser hinanden.

Man ikk kan undvære den anden i længere tid af gangen uden at føle stort savn.

Man har kriller i maven når man ved at idag skal jeg se min store kærlighed osv osv osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kærlighed er også rigtig mange ting.

Blandt andet at man mærker et sug i maven når man kysser hinanden.

Man ikk kan undvære den anden i længere tid af gangen uden at føle stort savn.

Man har kriller i maven når man ved at idag skal jeg se min store kærlighed osv osv osv.

ja det har du ret i.. det lyder også som om du har været forelsket ?? ellers også har du læst for mange bøger.. hehe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det har du ret i.. det lyder også som om du har været forelsket ?? ellers også har du læst for mange bøger.. hehe

Jeg har været forelsket 3 gange. Og VILDT forelsket 1 gang.

Så nej det er ikk fordi jeg har læst mange bøger om kærlighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været forelsket 3 gange. Og VILDT forelsket 1 gang.

Så nej det er ikk fordi jeg har læst mange bøger om kærlighed.

hehe.. hvad ved jeg... :)

men har også selv være forelsker et par gange.. og en var rigtigt seriøst..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men det er nu en sørgelig tanke, hvis man så har mødt den person og det ikke gik... jeg har altid - og vil altid - tro på... man møder den eneste ene... indtil man møder den næste...

Med min nuværende kæreste var der allerede da vi kyssede første gang INGEN tvivl om, at vi bare skulle være sammen... det er så 1,5 år siden nu og er stadig lige forelsket.. Men hvis det ikke skulle kunne gå i længden (7-9-13) så ville jeg da håbe på at møde en, der er lige så fantastisk som ham... (Men det er lidt mærkeligt at forestille sig lige pt, da jeg føler "han" er den eneste ene.. :love: )

Så anyway... Det var mit indskud til debatten... sov godt alle sammen og FYR den af..... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmmm ..... Ved ikke rigtigt ..... Måske, måske ikke :bigsmile:

Hvis jeg f.eks. tager mit eget forhold (I vil jo nok opdage, efterhånden som jeg skriver her, at jeg "eeeeelsker" at tage udgangspunkt i egne oplevelser/erfaringer :D );

Vi mødte hinanden på pædagogseminariet, hvor vi gik på hold sammen.

Havde da lagt mærke til hende allerede i starten, men havde også, før jeg startede på seminariet, besluttet mig for ikke at ville have noget at gøre med nogen fra mit eget hold, det kunne altså risikere at blive alt for akavet så (jeg ville nemlig ikke have nogen kæreste, kun uforpligtende sex :wink: ).

Efter vi så fandt sammen, til en julefest efter godt og vel 1 år på seminariet, fandt jeg ud af at hun faktisk også havde gjort sig tanker om mig allerede da seminariet startede - Ikke som at "ham vil jeg gerne være sammen med" (ikke bevidst i hvert fald), men mere a'la "han er for gammel, og så har han børn" (skal lige siges at hun var 22 og jeg var 35, fraskilt, med 3 børn hvoraf de 2 boede hos mig, da vi startede på seminariet) og i den stil.

Desuden var der en af vores undervisere der sagde, efter vi havde fundet sammen, at det forbavsede hende overhovedet ikke, så hun har åbenbart lagt mærke til et eller andet allerede før der skete noget.

Så er det jo nærliggende at tro, at der allerede fra da vi så hinanden for første gang, har været en sær tiltrækning mellem os, som vi så måske begge ignorerede eller ubevidst afviste.

Om man så kan kalde det for kærlighed ved første blik, det er måske nok lidt svært ..... Og så måske alligevel ikke.

I hvert fald så føltes det totalt rigtigt da vi første gang, lige pludseligt, stod og kyssede på hinanden på dansegulvet til julefesten, ligesom det også føltes helt rigtigt da vi mødtes til en bio-tur et par dage efter festen ..... Og det gør det såmænd stadigvæk den dag i dag, snart 8 år senere :love:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, men det er nu en sørgelig tanke, hvis man så har mødt den person og det ikke gik... jeg har altid - og vil altid - tro på...

Med min nuværende kæreste var der allerede da vi kyssede første gang INGEN tvivl om, at vi bare skulle være sammen... det er så 1,5 år siden nu og er stadig lige forelsket.. Men hvis det ikke skulle kunne gå i længden (7-9-13) så ville jeg da håbe på at møde en, der er lige så fantastisk som ham... (Men det er lidt mærkeligt at forestille sig lige pt, da jeg føler "han" er den eneste ene.. :love: )

Så anyway... Det var mit indskud til debatten... sov godt alle sammen og FYR den af..... :)

Jeg tror IKKE på den eneste ene.. Det er for pladder-romantisk for mig, for jeg har boet sammen med 3 fyre og ingen af dem var den eneste ene..

Man skal vel nærmest være kristen eller dybt religiøs for at man "går ind for" den eneste ene.. :skv_mine:

Tror ikke der er mange herinde der kan sige sig fri for at ha haft mere end en kæreste???

Livet har så mange sider og ja FS.. man møder den eneste ene til man møder den næste (godt skrevet) :tommel:

Akker- sød historie ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror IKKE på den eneste ene.. Det er for pladder-romantisk for mig, for jeg har boet sammen med 3 fyre og ingen af dem var den eneste ene..

Man skal vel nærmest være kristen eller dybt religiøs for at man "går ind for" den eneste ene.. :skv_mine:

Hvad har du da imod kristne? Bare fordi du ikke har mødt den eneste ene endnu, så betyder det ikke er at han ikke findes..

Jeg går ikke "ind for" den eneste ene.. "Den eneste ene" betyder ikke at det er den første der bliver den eneste.. Jeg har haft rigtig mange kærester i mit unge liv, men det har da ikke været den eneste ene.. Min mand er for mig den eneste ene..

Jeg er kristen. "dybt religiøs" om du vil. Men det er da ikke derfor jeg er gift med min mand. Jeg er gift med ham fordi jeg elsker ham og føler at han er den eneste ene. "Den eneste ene" er vel hvad man gør det til.. Nogen ved med det samme når han eller hende er den eneste ene, andre "opdager" det først efter meget lang tid.. og det er noget fis at man skal være kristen eller dybt religiøs for at "tro på" den eneste ene.. Den eneste ene har INTET med kristendom at gøre.. tror du forveksler "Den eneste ene" med "evigt troskab" .. Det er der stor forskel på..

Ved ikke om jeg rent faktisk fik sagt det jeg mener med det her, men det var bare lige min tanke om det her.. Kristne har også et sexliv.. og en reel kærlighed.. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad har du da imod kristne? Bare fordi du ikke har mødt den eneste ene endnu, så betyder det ikke er at han ikke findes..

Jeg går ikke "ind for" den eneste ene.. "Den eneste ene" betyder ikke at det er den første der bliver den eneste.. Jeg har haft rigtig mange kærester i mit unge liv, men det har da ikke været den eneste ene.. Min mand er for mig den eneste ene..

Jeg er kristen. "dybt religiøs" om du vil. Men det er da ikke derfor jeg er gift med min mand. Jeg er gift med ham fordi jeg elsker ham og føler at han er den eneste ene. "Den eneste ene" er vel hvad man gør det til.. Nogen ved med det samme når han eller hende er den eneste ene, andre "opdager" det først efter meget lang tid.. og det er noget fis at man skal være kristen eller dybt religiøs for at "tro på" den eneste ene.. Den eneste ene har INTET med kristendom at gøre.. tror du forveksler "Den eneste ene" med "evigt troskab" .. Det er der stor forskel på..

Ved ikke om jeg rent faktisk fik sagt det jeg mener med det her, men det var bare lige min tanke om det her.. Kristne har også et sexliv.. og en reel kærlighed.. ;)

Vil give dig helt ret SomeShine..

Troen på gud og troen på den eneste ene er da to vidt forskellige ting.. Min kæreste er også kristen og opdraget i kristen familie og hun er da ikke min eneste ene af den grund. Hun er det af kærlighed.. Kærligheden til Gud er der ved siden af som vores religion og det er fint nok, men hvad det har med den eneste ene at gøre kan jeg ikke se..

Smurfs!

Jesper!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

tror ikke på kærlighed ved første blik, men tror da på begær ved første blik :slem:

Det med "den eneste ene" er også lidt svær... Meget svæt endda. Tror at der er flere derude som passer til os (verdenen er temmelig stor jo), men den med den eneste ene er lidt for snæver til mig... Passer ikke sammen med mit syn på livet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er godt nok små gal over den kommentar du farer ud med overfor mig..

Du læser tilsyneladende kun det du vil og så går du i forsvar overfor mig.. Fair nok at du ikke an greje mig- vi kan jo ikke elske alle...

Når jeg gir udtryk for det synspunkt mht den eneste ene er det jo ofte fordi man finder en mand/kvinde i en tidlig alder og gifter sig- som kristen..

Det er vel sagtens en del af troen og AL ÅRE OG RESPEKT FOR DET!!

Jeg tar IKKE parti og har INTET imod kristne.. det får du det altså til at lyde som om.. fordrej ikke mine ord.. bryder jeg mig ikke om..

Jeg har den dybeste respekt for folks valg og absolut intet problem med folk der har valgt en religion..

Så er det vist på plads samtidig med at jeg igen fik ytret at jeg ikke går ind for den eneste ene..

Det er ikke fordi jeg ikke har mødt ham- men jeg vil ha retten til at vælge ham fra hvis det ikke går- og skulle jeg tro på den eneste ene, måtte jeg vel forblive i det forhold uanset om det fungere eller ej???

Det ku handle om kompromis og ikke alt går jeg på kompromis med..

Det er jo mit valg.. og min mening-.--

Går ikke ud fra at det er forkert at ytrer sine meninger herinde??? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

tror ikke på kærlighed ved første blik, men tror da på begær ved første blik :slem:

Det med "den eneste ene" er også lidt svær... Meget svæt endda. Tror at der er flere derude som passer til os (verdenen er temmelig stor jo), men den med den eneste ene er lidt for snæver til mig... Passer ikke sammen med mit syn på livet.

Kan kun tilslutte mig disse ord :tommel:

Er helt enig i det :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

tror ikk på kærlighed ved 1.blik...

men på at man kan blive voldsomt tiltrukket...

begær ved 1.blik...

den eneste ene... tja hvornår ved man om det er den eneste ene... mange finder den måske aldrig... det er vel først når man ligger som 98 årig i sin seng og vågner op ved siden af sin eneste ene at man kan være rigmelig sikker på det?!...

nej ved ikk om det eksistere... men går ind i hvert forhold med åbent hjerte... ku jo være....

har i hvert fald den holdning at man skal give sig 100 % til den anden hvis forholdet skal kunne udvikle sig... ellers komme man sq ikk videre

Er måske naiv nok til at tro den eneste ene eksistere... og at jeg har fundet hende hver gang... :bigsmile: sådan vil jeg forhåbentlig altid have det

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Niks, jeg tror som flere andre på tiltrækning og begær ved 1. blik. Kærlighed er noget langt større, som langsomt vokser med tiden.

Den eneste ene er også utopi i mine øjne. At der blandt 10 milliarder mennesker kun er et menneske man kan elske hele livet er jo noget bavl. Man vælger aktivt sin partner, og vælger dermed også alle de andre fra. Men de er der, og man kan møde en, 5 eller 20 af dem gennem livet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo mit valg.. og min mening-.--

Går ikke ud fra at det er forkert at ytrer sine meninger herinde??? :)

Det er jo ikke noget angreb mod dig.. og jeg ytrer jo lige nøjagtigt det jeg mener.. ;)

Jeg bliver nok bare en smule harm og truffet over at du kan generalisere kristne på den måde.. Den eneste ene har altså intet med kristendom at gøre.. - som jeg også har sagt.. ;)

Ren Oplysning. IKKE kritik:

Det at blive gift tidligt har intet med troen at gøre.. slet ikke.. og det er langtfra alle kristne der bliver gift tidligt.. Min svoger er som 27 årig stadig single og har aldrig haft en kæreste. - på trods af at han er en skide sød person.. men det er en helt anden historie..

Man kan godt høre du ikke kender så meget til den kristne tro.. (IKKE en kritik.. der er MANGE der generaliserer kristne fordi de ikke ved hvad det rent faktisk drejer sig om)

Men krusse.. Jeg har INTET imod dig som person.. Nogengange virker det bare på det du skriver som om du er os andre overlegen.. at du ved bedre.. Skal ikke kunne sige om det er måden du skriver på eller om du rent faktisk er sådan.. vælger at tro på det første.. at det er formuleringen..

Hvis jeg har misforstået dig må du meget undskylde.. det var ikke min mening.. Vi er alle mennesker, og ingen er bedre end andre.. Håber du kan tilgive mig for min opfarenhed.. Du fik det bare til at lyde som en angreb på kristendommen.. og så ville jeg forsvare "mig" .. men mon ikke bare det var fordi jeg fik det læst for hurtigt.. ville utroligt gerne møde dig.. tror vi kunne få nogle spændende samtaler.. du virker som en person med mange meninger.. :) (også rigtig gode meninger) .. men som sagt.. undskyld..

for at vende tilbage til emnet.. jeg tror ikke på kærlighed ved første blik, men jeg tror på kærlighed ved første møde/samtale.. Min mand og jeg begyndte at komme sammen den dag vi mødtes.. og har endnu ikke på noget tidspunkt fortrudt..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Generelisere på intet tidspunkt kristne.. Hvorfor dog dette forsvar??

Fatter nada.. Drosler ned herinde, gider ikke det her pis..

Sorry- så blev emnet da helt spoleret.. Trækker mig..

Sorry G_P som startede emnet..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu