Bondage uden SM?

Bondage uden S/M   69 stemmer

1. 1. Bondage uden S/M

• Jeg bryder mig ikke om nogen af delene
      2
    • Fyren må gerne holde mig fast, det tænder jeg på
      16
    • Et par håndjern gør legen i top, men jeg er ikke til S/M
      11
    • Kan lide at blive bundet på mange måder, men er ikke til S/M
      15
    • Jeg nyder heavy bondage, men ikke S/M
      8
    • Ingen bondage uden S/M
      17

Log ind eller register dig som bruger for at stemme i denne afstemning.

37 indlæg i dette emne

Jeg er nygerrig, som altid. Jeg har lige mødt en mand, som mente at min ... (Jeg skal nok lade være med at sige fetish, da denne betegnelse i denne sammenhæng falder nogle for brystet:wink:) ... sexuelle observans er usædvanlig.

Så blev jeg nysgerrig og derfor spørger jeg...Piger.. er der andre end mig som nyder bondage, men ikke er til S/M?

Redigeret af Lillith

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ikke lige en svarmulighed, der passer til mig, så jeg svarer her..

Jeg elsker bondage... altså selve følelsen af at være bundet.

Jeg er også til SM, men det behøver ikke nødvendigvis være med, bare fordi jeg bliver bundet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Oups, sorry, den havde jeg ikke tænkt på...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Må jeg som fyr så forstyrre tråden med et uddybende spørgsmål, Lillith:

Er selve bondagen "nok" for dig, eller indgår der som regel også sex (f.eks. oralsex, anal, vaginal, penetrering osv.)?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bondagen ophidser mig, men der indgår da sex, som regel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillad mig at tilføje at jeg lige så gerne binder som bliver bundet, men har ikke indtryk af, at det ikke er så almindeligt. Dog, jeg kom i tanke om bagefter, at jeg godt kunne have medtaget den del, for nogen andre kvinder med de lyster kunne der jo være.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg nyder bondage og S/M.

For mit vedkommende, kan begge lege leges uafhængigt af hinanden og i forlængelse af hinanden.

Hilsen :cust28: fra Fuji

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig, bondage kan være super ophidsende i sig selv, uden at det behøver inkluderer S/M.

S/M er også lækkert, men jeg synes det er noget der kræver man er "mentalt" klar til det, hvorimod bondage - bundet eller holdt - er noget man kan gøre som man har lyst :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

- er noget man kan gøre som man har lyst :-)

:)

Jeg kan godt lide den formulering.

Kunne ikke lade være med at tænke, at de fleste af tingnene kan man vel gøre, som man har lyst...:wink:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså:

Hvordan man nyder det er vel ligegyldigt så længe det virker og ingen kommer til skade..Bondage uden sm er jo LEG, en sjov leg der indbefatter afgivelse af kontrol. (og her er der vel nogen der kan kalde det en smule sm?, Det afhænger af hvordan man definerer sm)

Vi bytter også af og til sådan at det ikke altid er den ene der binder/bestemmer.

Men lige for at binde en knude til Jack's indlæg:

JA der indgår sex, damn hvor bliver vi liderlige af det :o)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså:

Hvordan man nyder det er vel ligegyldigt så længe det virker og ingen kommer til skade..Bondage uden sm er jo LEG, en sjov leg der indbefatter afgivelse af kontrol. (og her er der vel nogen der kan kalde det en smule sm?, Det afhænger af hvordan man definerer sm)

Vi bytter også af og til sådan at det ikke altid er den ene der binder/bestemmer.

Men lige for at binde en knude til Jack's indlæg:

JA der indgår sex, damn hvor bliver vi liderlige af det :o)

Jeg er i princippet enig i mange af de ting du siger. Men definitionen af sm er mur og nagelfast.

S står som bekedt for sadisme og defineres som sexuel ophidselse over at gøre andre fortræd/ forvolde smerte, enten fysisk eller psykisk.

M står for masokisme og defineres som sexuel ophidselse over at blive gjort fortræd/ forvoldt smerte, enten fysisk eller psykisk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så "voldsomt" definerer vi ikke SM.

- Man kan jo også bestemme uden at der skal indgå andet end underkastelse og villighed :o)

- Og det er nogle gange sådan at kærtegn kan gives med en pisk, blidt eller hårdere. Jeg opdagede tidligt at når min kone er tændt er det de "mindre blide" former for kærtegn med en pisk der virkeligt sætter hende op. (og her snakker vi ikke om afstraffelse eller den slags..)

Bondage kan også køres helt uden snore og manchetter:

Kørt kun på psyken kan det virke meget vildt. For et stykke tid siden legede hun en aften med mig, jeg måtte IKKE flytte mig, måtte ikke tage på hende uden at blive bedt om det. Overholdt jeg ikke disse regler stoppede legen.

-Og da jeg var megaliderlig, ja så overholdt jeg reglerne..

Vigtigst af alt er at man gør som man har lyst til og at man nyder det sammen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er fuldstændig vildt med bondage, dog er det vigtigt for mig at "ofret" er rigtig bundet, d.v.s. sådan, at vedkommende ikke kan slippe fri uden min hjælp. Jeg bruger typisk strips som politiet bruger, dog putter jeg noget omkring, så at det ikke gør ondt). Er der andre der har det lige sådan?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt lide at blive bundet unden sm

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er i princippet enig i mange af de ting du siger. Men definitionen af sm er mur og nagelfast.

S står som bekedt for sadisme og defineres som sexuel ophidselse over at gøre andre fortræd/ forvolde smerte, enten fysisk eller psykisk.

M står for masokisme og defineres som sexuel ophidselse over at blive gjort fortræd/ forvoldt smerte, enten fysisk eller psykisk.

EDIT:

Din definition er den danske definition. Du har helt ret.

For dem, der forholder sig til Marquis de Sade's oprindelige definition gengiver jeg den nedenfor:

SM er blot en forkortelse for sado-masochisme, som er en seksuel observans opkaldt efter Marquis de Sade. Sadisme er defineret som det at få seksuel nydelse, eller seksuel tilfredsstillelse ud af at påføre andre smerte, styre andre, tage kontrol over deres seksualitet, begrænse et andet menneskes fysiske eller psykiske udfoldelse samt ydmygelse eller fornedrelse.

Masochisme er defineret som det at få seksuel nydelse eller tilfredsstillelse af det at blive påført smerte, kontrolleret, tilbageholdt fysisk eller psykisk, underlagt strenge begrænsninger i din levevis eller opførsel og at blive ydmyget eller fornedret af andre eller dig selv.

De to ting overlapper dermed en del, men nøgle elementerne er at det har med sex at gøre (så hvis en person får at vide af sin kæreste de ikke må tage i byen, så er det ikke sadisme med mindre vedkommende tænder seksuelt på det) og at sadisme altid kræver en anden person, hvor masochisme ikke gør det.

Så med den normale definition så er det at blive bundet og nyde det (i en seksuel forstand), SM. Kan man bare godt lide følelsen af rebet om sin krop mens man går rundt og hygger uden at det er seksuelt, så er det ikke SM.

Hvis spørgsmålet derimod er: Har du behov for at blive slået eller på anden vis påført smerte når du er bundet, så er min kones og vores senge-veninders svar, nej, følelsen af rebene og stemningen af at være tilbageholdt, styret, er nogen gange rigeligt til at få det til at ringe i deres masochistiske centre.

Redigeret af nattens-lyst
Den danske ordbogs definition af SM

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om jeg har svaret rigtigt... Men jeg kan godt lide at blive tilbageholdt (gerne med reb eller bælter). Bælterne må dog også gerne bruges til at piske mig lidt med (dog ikke for hårdt). Så jeg er til bodage, men jeg er nok mere masokist, så jeg tænder mere på at være underlegen og blive kontrolleret end på KUN at blive bundet :ashame:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er selv helt vild med bondage, det er vigtigt for mig at jeg er rigtig bundet, d.v.s. sådan, at jeg bindes så jeg ikke kan slippe fri hjælp. Jeg bindes helst med reb og høstgarn samt strips der er gode til at komme omkring stortæerne, eller tommelfingerne, så jeg er fastspændt på den måde. Det gør ondt hvis jeg river for meget i dem, så jeg lærer hurtigt at ligge stille stripset.

Jeg elsker også når jeg smides i en stor sæk, som bindes til så jeg lægger hjælpeløst indelukket i sækken og ikke kan komme fri. Vi bor selv på landet og har flere af de gamle kornsække læggende i stalden, som er herligt gode til det formål, og når jeg lægger der i sækken ligner jeg nærmest udefra en stor tøjbamse.

Går jeg amok i sækken og forsøger at bryde ud, så lægger min kæreste stramme remme, eller reb, omkring sækken så jeg lægger bundet som en rullepølse, og stopper alt modstand hurtigt.

Jeg er mest til den rå og hårde binding, gerne langvarrigt, og derfor bindes jeg helst i den gamle rå stald eller i laden, fremfor at lægge bundet på en blød seng eller på gulvet i soveværelset. Her er oplevelsen af lugten fra den gamle stald, de store stolper og bjælker samt hø- og halmlugten det helt rigtige sted for mig at blive bondet med alle former for bondage.

Det være sig svinebudnet, svævende, bundet til en stolpe, eller gåede rundt som en lænkehund med en lænke låst fast til halsen så jeg ikke kan gå længere end lænken tillader.

Jeg er noget af et tudefjæs, så derfor er det ofte nødvendigt at komme en gagg i kæftren på mig, så jeg ikke klynker og kan jeg ikke tåle at se hvad der er ved at ske, så er det fint at smide en sort sæk, eller en papir sæk, over hovedet så jeg mister tidsfornemmelsen.

Både min kæreste og jeg tænder på at jeg bliver underkuet og lagt i reb, snor og lænker så vi glæder os begge over denne skønne leg, der gerne må være hård og ikke helt retfærdig, for straf er ikke retfærdig, men den skal væer hård og opdragende.

Glæder mig til at høre om andres erfaringer, gerne med landlige oplevelser så vi kan lære nye metoder at afrette mig på her ude på landet - og husk intet er for groft, det er kun træning der mangler så bliver selv det hårde blidt.

som politiet bruger, dog putter jeg noget omkring, så at det ikke gør ondt). Er der andre der har det lige sådan?

2 personer like this

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg melder hus forbi, det tænder slet ikke mig i hvert fald, men er det dog ikke dejligt, at vi er så forskellige,- nej hvor ville det dog være kedeligt, hvis vi allesammen var ens.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan lide at blive bundet i form af at mine hænder og ben bindes til sengen eller lign. så jeg ikke kan slippe fri. Jeg tænder ikke på smerte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan lide at blive bundet i form af at mine hænder og ben bindes til sengen eller lign. så jeg ikke kan slippe fri. Jeg tænder ikke på smerte.

Tror sgu' jeg ville være mere nervøs over at være sat ud af spillet end noget andet, men ok, det kan være at det netop er dét der tænder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Man behøver ikke at være til SM for at være til bondage - selvom bondage indgår som B i BDSM er det et element for sig.

Bondage er jo en gammel, ædel rebkunst som både er æstetisk smuk - men også kan bruges til at binde partneren fast, så han eller hun kan slippe kontrollen under samleje. I så fald har man lidt erotisk dominans ind over - og hvornår berører man så SM grænsen. SM skal man ikke være så bange for - nogle overgearer det og nogle holder det på et lille plan. Smæk i numsen er også SM hvis man ser på definationerne, så uanset hvordan man leger er SM svært at komme uden om hvis man rollespiller. Så man skelner mellem let, mellem og hård SM. Måske man så berører det bløde SM.

Uanset hvad dyrkes og øves der Japansk bondage som det faktisk hedder i Dojo's. Vi har en i København, med læremester der er verdensanerkendt - han kommer fra Japan.

Læs mere her til de nysgerrige Copenhagen Shibari Dojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker bondage og kan uden problemer nyde det uden SM. Desværre er ingen af delene på spil i min forhold, men det er jo bare sådan det er. Kan heldigvis godt undvære, selvom jeg savner det. Især bondagen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke engang jeg ville overveje det, hverken som den der blev bundet eller den der bandt en anden, jeg ved ikke rigtigt hvorfor, men det er mig imod på en eller anden måde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker at binde min kæreste så hun ikke kan bevæge sig over hovedet. Det tænder mig helt vildt at have kontrol over hende og i teorien kunne gøre alt ved hende mens hun ligger bundet. Når hun ligger bundet er det også endnu bedre at ud sm på hende for hun kan ikke stikke af hun bliver min lille slave eller tæve som vi kalder hende. Jeg vil ikke kunne lege med bondage uden sm. De to ting går hånd i hånd for os.

Mvh Tatanka

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænder på at blive fikseret og når vi binder shibari som japanerne bandt deres fanger med i gamle dage går jeg som regel i subspace, jeg har ikke brug for smerten på det tidspunkt det vil ødelægge det hele af for mig og rive mig ud af supspacen som min Herre nyder at jeg kommer i, i stedet for er der lagt op til meget dejlig sex hvor jeg er modtagelig for alt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu