Jump to content

Kan man rede et sexliv?

Recommended Posts

Artikel fra EB

Er det muligt efter mange års "kedeligt" sexliv at rede det igen? Er der noget her der har erfaring med det?

Jeg selv er jo ung og hvis det går helt af h... til med sexlivet så ender det jo som regel med at man går hvert til sit, men når man har levet sammen længe og måske har børn sammen, er det så til at rede?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Muligvis, men det kræver at begge parter er åbne og ærlige, samt enige om at sexlivet skal spices op. Hvis den ene lukker øjnene eller bare er tilfreds er det nok en temmelig håbløs opgave. Så er spørgsmålet bare om man alligevel bliver sammen grundet mange andre gode ting i forholdet, eller skilles.

Aner ikke hvad jeg selv ville gøre. Et godt sexliv er på nuværende tidspunkt en meget vigtig del af parforholdet for mig, og jeg kunne ikke nøjes med et venskab med min kæreste. Men det er ikke til at sige hvordan jeg ser på det om 20-30 år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Med udgangspunkt i den artikel fra eb, så synes jeg faktisk det er en god idé med den der paraften, hvor man skiftes til at bestemme hvad der skal ske. Men som tidligere sagt, kræver det nok at modparten er indstillet på lidt af hvert.

Hvis jeg var gift om mange år, med hus og børn og det hele, og konen ikke kunne tilfredsstille mig længere... så er sidespring sgu nok en åben mulighed, men det ved man jo først til den tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om det er fordi man er så ung at sexlivet er altafgørende, men måske man blir træt af det en dag... GOD FORBID!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

min bror og hans kone, har fået et barn, hun fortalte selv at efter han var blevet født er det ikke blevet til det helt store og hun var bange for at sexlivet var gået neden om og hjem.. da så barnet kom til at sove i sit eget værelse, kom det hele af sig selv igen. dog havde hun også været ude at købe nyt frækt undertøj og havde tændt starinlys til han kom hjem den aften. det var så mig der så hang på babyen den weekend. men de blev i hvert fald enige om at lige meget hvad måtte deres sexliv ikke dø. det kan godt være det ville komme til at gå op og ned men de ville aldrig lade det dø. den filosofi ku jeg da godt tænke mig når den tid ville oprinde :cust23:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja børn er vel som regel en erotik dræber :) Men så kan man jo være lidt kreativ.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja børn er vel som regel en erotik dræber :) Men så kan man jo være lidt kreativ.

det er jo det, men det kræver at man ik er pessemistisk fra starten af. hvis man er helt overbevist om at får man et barn er alt sex fortabt, så er det sværer at rette op på igen, ville jeg da mene. men hvis man derimod er opmærksom på at der ik vil ske så meget når barnet er kommet, tror jeg det er lettere at rette op på bagefter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

kræver at begge partner er indstillet på at rede stumperne ellers kan man lige så godt skride livet er for kort til at blive i et forhold hvis den ene part ikke vil tage sig sammen til at gører noget ved sex livet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

kræver at begge partner er indstillet på at rede stumperne ellers kan man lige så godt skride livet er for kort til at blive i et forhold hvis den ene part ikke vil tage sig sammen til at gører noget ved sex livet

:cust40: :cust40: :cust40: :cust40: :cust26: :cust26:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes her mangler et meget vigtigt spørgsmål: HVORFOR stinker sexlivet? og HVORDAN? ups..det var jo 2 :bigsmile:

Svarene på de spørgsmål er ret afgørende for om det kan reddes :)

Derudover kan jeg da tilføje til det med børn og sex: Man er TRÅT.....træt, træt, træt. Først kræver barnet én hele dagen og så kommer manden fandme om aftenen!

Det handler ikke bare om at gide. Det handler om overskud og at der bare ikke er mere at give af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det handler ikke bare om at gide. Det handler om overskud og at der bare ikke er mere at give af.

Kan ikke være mere enig her :tommel:

Og selv senere, når man er tilbage på arbejdsmarkedet, så bliver det, generelt set, ikke mindre fortravlet.

Derfor er det også meget vigtigt, at man sørger for at få tid til hinanden, hvis man overhovedet har den mulighed.

Det kan godt være det ikke nødvendigvis ender med sex, hvis man tager en aften, ½ eller 1 hel weekend "fri" fra barn/børn, men kan man gøre det bare en gang i mellem, så skulle det ikke være helt umuligt at det kunne ske ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke være mere enig her :tommel:

Og selv senere, når man er tilbage på arbejdsmarkedet, så bliver det, generelt set, ikke mindre fortravlet.

Derfor er det også meget vigtigt, at man sørger for at få tid til hinanden, hvis man overhovedet har den mulighed.

Det kan godt være det ikke nødvendigvis ender med sex, hvis man tager en aften, ½ eller 1 hel weekend "fri" fra barn/børn, men kan man gøre det bare en gang i mellem, så skulle det ikke være helt umuligt at det kunne ske ;)

Jeg er meget enig i det du skriver her Akker- for man er nødt til at blive enige om at finde tiden til hinanden OGSÅ efter man får børn..

For tar vi os ikke af hinanden ender det ofte galt..

Man må prioritere samværet, "smide" ungerne på weekend eller bare gøre nogle ting hvor man som voksen er i centrum med hinanden og det liv man har sammen..

Børn er dejlige men skal IKKE fylde alt :)

Sexlivet behøver ikke gå i stå, men det er vist ikke ualmindeligt at der drosles lidt ned i de år hvor de er helt små :happy:

Karma til dig for det indlæg.. Bare så godt skrevet Akker :tommel:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes nærmest det lyder skræmmende det med at få børn når man hører at de flestes sexliv mere eller mindre dør :eek:

Bliver helt skræmt ved tanken om at få børn :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes nærmest det lyder skræmmende det med at få børn når man hører at de flestes sexliv mere eller mindre dør :eek:

Bliver helt skræmt ved tanken om at få børn :confused:

Det er ikke spor skræmmende at få børn og man skal self kun få børn med en mand man elsker og være enig om at det er det store fælles ønske...

Man kan sagtens elske og lege når man får børn, men de små guldklumper fylder altså en del og ikke mindst så tar de en hulens bunke energi..

Er man obs på det, så kan man i en periode nyde hinanden mindre men mindst lige så godt :tommel:

Så er det at talemåden ; "Hellere kvalitet fremfor kvantitet" får sin rette betydning ;)

Der er absolut INTET at frygte, snarere tværtimod.. at få noget så værdifuldt sammen med den man elsker allermest, er både smukt, dybt og virkeligt fantastisk.

Det behøver ikke gi knas i forholdet ej heller gøre sex mindre attraktivt...

Krusse der er mor til 2 på 18 og 20 år :jumping:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke spor skræmmende at få børn og man skal self kun få børn med en mand man elsker og være enig om at det er det store fælles ønske...

Man kan sagtens elske og lege når man får børn, men de små guldklumper fylder altså en del og ikke mindst så tar de en hulens bunke energi..

Er man obs på det, så kan man i en periode nyde hinanden mindre men mindst lige så godt :tommel:

Så er det at talemåden ; "Hellere kvalitet fremfor kvantitet" får sin rette betydning ;)

Der er absolut INTET at frygte, snarere tværtimod.. at få noget så værdifuldt sammen med den man elsker allermest, er både smukt, dybt og virkeligt fantastisk.

Man hører bare om så mange der går fra hinanden når der er kommet børn ind i billedet! Og det skræmmer mig lidt!

Men nu er det heller ikk fordi jeg står og vil have børn nu men man gør sig da nogle tanker.

Og som du siger så synes jeg også helt klart man skal vente med at få børn til man finder en man elsker og ønsker at få børn med

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne simpelthent bare ikke være mere enig :wink: :tommel:

Da min kæreste og jeg fandt sammen, var jeg enefar med 2 hjemmeboende børn på hhv. 8½ og 5½ år, samt et "weekend"-barn på 3 3/4 år ("weekend" fordi vi i en periode nærmest så ham dagligt :happy: ) - Og nej, vi havde skam ikke nødvendigvis børnefri hver anden weekend, der har tit været noget knas, så vi for det meste havde i hvert fald 1 barn hjemme.

Men det forhindrede os da ikke i at få et sexliv, og vi har da også haft mulighed for at "lege" udover bare med hinanden :slem:

Nu fik vi så også en lille for et par år siden, og selvom sådan en lille størrelse jo da sætter nogle (ekstra) begrænsninger, så går sexlivet jo ikke nødvendigvis helt istå af den grund ;)

Så det behøver Gidinna_Pigen ikke at frygte.

BTW; Mange tak for de pæne ord om mit sidste indlæg, bliver jo helt :flov:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Man hører bare om så mange der går fra hinanden når der er kommet børn ind i billedet! Og det skræmmer mig lidt!

Nu er det måske nok ikke så meget selve det at der kommer børn med ind i billedet, det er måske nok mere pga. nogle fuldstændigt urealistiske forventninger til det at have barn, og til hvad det betyder for en selv og for ens forhold.

F.eks. er det efter min mening fuldstændigt hul i hovedet hvis man tror, at man kan fortsætte sit liv stort set uændret mht. arbejde, fritidsinteresser, venner osv. efter der er kommet børn ind i forholdet - Og believe me, de mennesker findes rent faktisk, og nej, det er ikke nødvendigvis kun mænd der kan tænke sådan.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det måske nok ikke så meget selve det at der kommer børn med ind i billedet, det er måske nok mere pga. nogle fuldstændigt urealistiske forventninger til det at have barn, og til hvad det betyder for en selv og for ens forhold.

F.eks. er det efter min mening fuldstændigt hul i hovedet hvis man tror, at man kan fortsætte sit liv stort set uændret mht. arbejde, fritidsinteresser, venner osv. efter der er kommet børn ind i forholdet - Og believe me, de mennesker findes rent faktisk, og nej, det er ikke nødvendigvis kun mænd der kan tænke sådan.

Nej jeg er godt klar over at man ikk har tid til alt det som man havde før. Men næsten alle siger bare at det er en helt enorm omvending at få børn og man ikk har tid til hinanden på samme måde. Det kan jeg nu også godt forstå for sådan en lille størrelse tager meget tid og opmærksomhed. Men at så mange bliver skilt er godt nok skræmmende. Det er sådan så jeg nogen gange tænker "nej jeg skal sku ikk have børn"... Ikk hvis det er på bekostning af at man mister en man elsker. Ikk sagt at man skal blive sammen for enhver pris men det er da skræmmende at tænke på...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej jeg er godt klar over at man ikk har tid til alt det som man havde før. Men næsten alle siger bare at det er en helt enorm omvending at få børn og man ikk har tid til hinanden på samme måde. Det kan jeg nu også godt forstå for sådan en lille størrelse tager meget tid og opmærksomhed. Men at så mange bliver skilt er godt nok skræmmende. Det er sådan så jeg nogen gange tænker "nej jeg skal sku ikk have børn"... Ikk hvis det er på bekostning af at man mister en man elsker. Ikk sagt at man skal blive sammen for enhver pris men det er da skræmmende at tænke på...

Nogen af dem der går fra hinanden efter barnets/børnenes ankomst, var på vej fra hinanden inden, men indså det bare ikke. En del får faktisk børn for at have noget de kan være fælles om. Jo tak......

Det er ikke børnenes skyld at forholdet revner. Det er de voksne der ikke havde plads til én til i forholdet og forvente tosomhed i et forhold, der udvides med 1 eller flere medlemmer, er ærlig talt lidt naivt :bigsmile:

At være voksen ER skræmmende :D men måske en del af "os" skulle tage os lidt sammen og holde op med barndommens higen efter månen og stjernerne. Mange (skræmmende mange) forlader arbejde, kæreste m.m. så snart det ikke længere lever op til det perfekte glansbillede. "Vi" er ikke særlig gode til at acceptere de omstillinger livet nu engang kræver af os. VI skal nok selv styre omstillingerne.....kontrol......styr på sagerne.....det perfekte liv!!!

Børn får en del ting til at betyde mindre. Det kan sgu godt være sexlivet drosles ned, men hvad så? Der ER altså andet. Fx. sammenhold, venskab, nærhed, kærlighed......og en neddrosling i sexlivet er ikke = cølibat. Jo i en periode, men eftersom at rigtig mange får flere børn, må det jo eksistere ind imellem :wink:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen af dem der går fra hinanden efter barnets/børnenes ankomst, var på vej fra hinanden inden, men indså det bare ikke. En del får faktisk børn for at have noget de kan være fælles om. Jo tak......

Det er ikke børnenes skyld at forholdet revner. Det er de voksne der ikke havde plads til én til i forholdet og forvente tosomhed i et forhold, der udvides med 1 eller flere medlemmer, er ærlig talt lidt naivt :bigsmile:

At være voksen ER skræmmende :D men måske en del af "os" skulle tage os lidt sammen og holde op med barndommens higen efter månen og stjernerne. Mange (skræmmende mange) forlader arbejde, kæreste m.m. så snart det ikke længere lever op til det perfekte glansbillede. "Vi" er ikke særlig gode til at acceptere de omstillinger livet nu engang kræver af os. VI skal nok selv styre omstillingerne.....kontrol......styr på sagerne.....det perfekte liv!!!

Børn får en del ting til at betyde mindre. Det kan sgu godt være sexlivet drosles ned, men hvad så? Der ER altså andet. Fx. sammenhold, venskab, nærhed, kærlighed......og en neddrosling i sexlivet er ikke = cølibat. Jo i en periode, men eftersom at rigtig mange får flere børn, må det jo eksistere ind imellem :wink:

Man burde bare ikk sætte børn i verden når forholdet allerede er ved at gå i stykker i håb om at man nu har en grund til at blive sammen.

Mange af os forventer at alting er rosenrødt og lige så snart at bare en lille ting stritter imod så går vi i panik og lader os skille. Når man hører om grunde til at folk går fra hinanden så kan jeg slet ikk forstå at de ikk kæmper hårdere. Hvis man virkelig elsker sin partner så synes jeg man burde kæmpe hårdt for at få tingene. Men dog stadig inden for rimelighedens grænser. Og det kræver også at begge kæmper.

Og når man så vælger at få børn så vælger man også alle de ting der følger med. Fx at sexlivet bliver tør som en ørken i en periode.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu